اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید 2.5 تن پیله تر کرم ابریشم در جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از توزیع 70 جعبه تخم نوغان جهت پرورش کرم ابریشم در بین نوغانداران این شهرستان خبر داد.

تولید 2.5 تن پیله تر کرم ابریشم در جلفا

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: با توجه به اینکه متوسط عملکرد هر جعبه نوغان در کشور ۲۳ کیلوگرم می باشد و این میزان در روستاهای شهرستان جلفا ۳۸ کیلوگرم در هر جعبه می باشد، امسال پیش بینی می شود بیش از ۲.۵ تن پیله در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان جعبه تخم نوغان در بخش سیه رود شهرستان جلفا به قیمت مصوب پایه سال های گذشته و به قیمت هرجعبه 150 هزار ریال توزیع شده بود، افزود: هر ساله کار پرورش کرم ابریشم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در منطقه از اواخر فروردین ماه توسط روستائیان علاقمند به نوغانداری آغاز و به مدت حدوداً   ۴۵روز انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: هم‌اکنون صنعت نوغانداری در این شهرستان، تداوم داشته و با افزایش توتستان‌های مورد نیاز برای توسعه این صنعت و در کنار آن ایجاد صنایع جانبی تولید محصولات ابریشمی مانند پارچه‌بافی و گسترش بافت فرش‌های نفیس ابریشمی، می توان در میان‌مدت توسعه این صنعت را تضمین کرد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول