اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از 400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه درگیر تنش آبی هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲ هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم، گفت: ۷۰ هزار نفر در حوزه روستایی و ۳۴۱ هزار نفر از جمعیت شهری، در استان درگیر تنش آبی هستند.

بیش از 400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه درگیر تنش آبی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌رضا کاکاوند امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت منابع آبی و تنش آبی شهر و استان کرمانشاه، اظهار داشت: منابع آبی و تامین آب استان با کاهش شدید آبدهی مواجه شده است.

وی ادامه داد: اوضاع بارندگی در سال آبی جاری مناسب نبوده حدود ۴۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت داشتیم و در چشمه‌ها که عمده منابع آب روستاها است بیش از ۷۰ درصد کاهش آبدهی حاصل شده که در چاه‌ها کمتر است به هر حال خشکشالی است که بی‌سابقه هم نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برف بیشترین تاثیر را بر منابع آب دارد، تصریح کرد: متوسط بارندگی در سال در حالت عادی کمتر از یک‌سوم جهانی است که امسال وضعیت هم بدتر شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع حدود ۲ هزار لیتر در حوزه شهری و روستایی در استان کمبود آب داریم، ۷ هزار و ۵۰۲ لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم در حالی که تولید ما ۵ هزار ۷۶۱ لیتر بر ثانیه است.

کاکاوند بیشترین تنش آبی شهر را مربوط به شهر کرمانشاه دانست و گفت: یک‌هزار و ۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود تولید آب در شهر کرمانشاه داریم که به طور کلی در حوزه روستایی ۷۰ هزار نفر و در حوزه شهری ۳۴۱ هزار نفر در تنش آبی قرار دارند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا، گفت: تجهیزاتی را نیاز داشتیم که پیش‌بینی‌های لازم انجام و قراردادهای منعقد شده، در حوزه اجرایی پروژه‌های نیمه‌کاره براساس درصد پیشرفت فیزیکی اولویت‌بندی شدند که در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان برای انجام آن‌ها برآورد شده است.

کاکاوند با بیان اینکه طی سال گذشته به ۵۴ روستا در سطح این استان با تانکر آبرسانی سیار صورت می‌گرفت، افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری به ۱۲۸ روستا آبرسانی سیار شده و پیش‌بینی می‌شود طی تابستان این تعداد به ۳۰۰ روستا نیز برسد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول