اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراهای شهر غیرقانونی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر حتی در فضای مجازی غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می شود.

تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراهای شهر غیرقانونی است

احمد ترحمی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر اظهار کرد: تاکنون گزارش مستندی از تبلیغات زودهنگام داوطلبان ثبت نامی شوراهای اسلامی شهر در این استان ارائه نشده اما در صورت ارائه گزارش، برابر با قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه دیده شده برخی از کاندیداها دست به تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی زده اند افزود: قانون انتخابات هرگونه تبلیغ پیش از موعد تعیین شده را توسط کاندیداها خلاف قانون دانسته و برای آن مجازات در نظر گرفته است.

ترحمی تصریح کرد: طبق ماده ۶۱ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها ۸ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه می‌یابد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات شوراها توسط داوطلبان عضویت در شوراها و هوادارن آنها تحت هر عنوانی قبل و بعد از مدت تعیین شده ممنوع ‌است و به عنوان تخلف انتخاباتی شناخته می شود.

وی با تاکید بر رعایت و التزام داوطلبان به قانون و اخلاق افزود: برگزاری یک انتخابات سالم مستلزم رعایت قانون است و پایبندی به قانون برای کسانی که می‌خواهند به صحن شورا وارد شوند، یکی از اصول مهم کاندیداتوری است و تخطی از آن چیزی جز سلب اعتماد مردم را به دنبال ندارد.

ترحمی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و چگونگی برگزاری انتخابات گفت: پیش بینی ‌های لازم برای برگزاری این پروسه ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول