اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فعالیت صنفی در بندرعباس تا ساعت ۲۳ افزایش یافت

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان از تشدید بازرسی ها و برخورد با متخلفان در این بخش خبرداد و گفت: فعالیت صنفی بازار با هدف کاهش ترافیک در بازار و جلوگیری از هجوم شهروندان یک ساعت افزایش یافت.

فعالیت صنفی در بندرعباس تا ساعت ۲۳ افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی باصره در جمع روسای اتحادیه‌های صنفی بندرعباس طی نشستی با عنوان چگونگی فعالیت اصناف در وضعیت قرمز کرونایی با اشاره به پیک بیماری کرونا و افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان اظهار داشت: کسبه و بازاریان رعایت پروتکلهای بهداشتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا از تعطیلی مجدد واحدهای صنفی جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه به تشدید بازرسی‌های مشترک مرکز بهداشت، فرمانداری و سازمان صمت اشاره کرد و افزود: بازاریان همواره همراهی خود را در مراحل مختلف با نظام و مردم به اثبات رسانده‌اند و لایق حمایت بیش از این هستند.

 

یوسف ذاکری رئیس اداره امور اصناف و تشکلهای صنفی سازمان صمت هرمزگان نیز با بیان اینکه شرایط کنونی با توجه به رنگ بندی شهرستان بندرعباس و چهار شهرستان هرمزگان در ستاد کرونا اظهار داشت: مطابق قوانین ستاد ملی کرونا فعالیت صنوف سطح ۲، ۳ و۴شهرهای قرار گرفته در وضعیت قرمز بایستی محدود و غیرفعال باشند، اما مقام عالی سازمان صمت استان با دفاع از بازاریان خسارت دیده و البته تشریح اقدامات بازدارنده و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی، تداوم‌فعالیت صنوف را تضمین کردند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر تشدید بازرسی‌ها و برخورد قانونی با متخلفان در این برهه تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های متعدد در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با توجه به تمکین بازاریان خسارات عدیده‌ای را بر اقتصاد و معیشت کسبه وارد کرده است.

مسعود محمد شاهی نایب رئیس اول اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان نیز در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری کمیسیون نظارت اضطراری سازمان صمت هرمزگان با توجه به شرایط ایجاد شده بیان داشت: نمایندگان شما در اتاق اصناف و رئیس سازمان صمت استان با اشراف کافی نسبت به خسارت های وارد شده بر کسبه در عصر کرونا، دفاعیات لازم را از بازاریان انجام داده اند.

وی با تأکید بر ضرورت فعال سازی بیش از پیش کمیسیون بازرسی اتحادیه‌های صنفی اظهار داشت: برابر آمارها رعایت شیوه نامه بهداشتی در اصناف بد نبوده اما باید تلاش کنیم تا به سطح عالی برسیم و اجازه ندهیم تعداد انگشت شمار کسبه متخلف فعالیت اکثریت کسبه قانونمند را تحت تأثیر قرار داده و معیشت آنان را به خطر اندازند.

محمد شاهی با اشاره به کاهش ساعت فعالیت صنوف توسط ستاد کرونا بیان داشت: با رایزنی نمایندگان شما در اتاق اصناف و تحلیل صحیح فرایند فعالیت بازار و افزایش ترافیک شهروندان در صورت کاهش ساعت فعالیت کسبه این زمان‌بندی به ساعت ۲۳ شب افزایش یافت.

انتهای پیام/88070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول