اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| طومار مشکلات منظریه و پاس‌کاری دستگاه‌ها/ اما و اگرهای شهرداری برای ارائه خدمات در منظریه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه اگر آماده‌سازی منظریه بر اساس قانون بر عهده شهرداری باشد تا پایان سال مشکلات شهرک حل خواهد شد، گفت: اگر راه و شهرسازی گامی در راستای تکمیل زیرساخت‌ها بردارد شهرداری آمادگی کامل را برای ارائه خدمات در منظریه دارد.

فارس من| طومار مشکلات منظریه و پاس‌کاری دستگاه‌ها/ اما و اگرهای شهرداری برای ارائه خدمات در منظریه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیرو ثبت سوژه «چه زمانی مشکلات شهرک منظریه از جمله فضای سبز حل خواهد شد؟» در فارس من، خبرنگار این رسانه به جهت پیگیری این موضوع با مسئول مربوطه به گفت‌وگو نشست که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم.

سید رضا هاشمی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بر اساس ماده 22 آئین‌نامه اجرای قانون زمین‌سازی، آماده‌سازی شهرک بر عهده متولی امر و سازمان راه و شهرسازی است که شامل عملیات زیربنایی و روبنایی می‌باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد افزود: عملیات زیربنایی شامل تعیین بر و کف، تصحیح آسفالت معابر، تأمین شبکه‌های آب و برق، جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی و فاضلاب و ... و عملیات روبنایی نظیر احداث مداس، درمانگاه، آتشنشانی، فضای سبز و ... است.

وی با بیان اینکه شهرداری تا کنون هیچ هزینه‌ای در خصوص آماده‌سازی شهرک دریافت نکرده، ادامه داد: اما با وجود این مشکلات احیا و توسعه فضای سبز منظریه را وظیفه خود می‌دانیم و بالاخره انجام خواهد گرفت.

سختی‌ها مانع خدمت نشده است

هاشمی اظهار کرد: تأمین آب شهرک منظریه در ابهام است اما بلوارها و حاشیه خیابان‌ها در مساحت 18 هزار و صد متر مربع، فضاسازی محله‌ای در مساحت 17 هزار و 500 مترمربع و پارک میعاد در مساحت 28 هزار متر مربع با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: تا کنون خدماتی نظیر سیستم روشنایی، فضای بازی کودکان، کف‌پوش، مبلمان و آب‌یاری قطره‌ای در منظریه پارک میعاد به مساحت 28 هزار متر، کاشت 22 هزار اصله درخت، 7 هزار مترمربع کنار چهارراه ایرانسل طراحی و 15 هزار متر نیز در جنب مسجد امام هادی(ع) تسطیح شده که هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت این خدمات گرفته نشده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه اگر آماده‌سازی بر اساس قانون بر عهده شهرداری باشد تا پایان سال مشکل شهرک حل خواهد شد، تصریح کرد: اگر سازمان راه و شهرسازی گامی در راستای تکمیل جدول‌سازی و معابر بردارد و مرزهای معابر، فضای سبز و محوطه بازی مشخص شود شهرداری آمادگی کامل برای ارائه خدمات از قبیل طراحی، اجرا و اقلام فضای سبز که یک وظیفه ذاتی است را دارد اما ارائه این خدمات به آماده شدن بستر شهری بستگی دارد.

وی ادامه داد: منظریه به عنوان یک شهر الحاقی به شهرکرد و یک شهرک جدیدالتأسیس وظایفی را بر مجموعه شهری القاء کرده اما متولیان امر به گونه‌ای که باید و شاید این وظایف را تقسیم ننموده و آنچه که برعهده‌شان بوده را انجام نداده‌‌اند.

تعلل راه‌ و شهرسازی در انجام امور شهرک منظریه

هاشمی گفت: سال گذشته پنج پارک با حضور مدیران استانی، نماینده مجلس، و معاون وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد و در حاشیه این مراسم قول‌های مساعدی در خصوص منظریه داده شد که در همین راستا پنج پارک طراحی و اعلام هزینه شد اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته و پاسخی از سمت راه و شهرسازی داده نشده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد افزود: ساخت بخشی از شهرک و محول مابقی به سازمان دیگر درست نیست چراکه امکانات اولیه ساختمان‌ها، ایجاد معابر، تأمین آب و برق و ایجاد زیرساخت‌های دیگر جزو وظایف اصلی یک مجموعه است و تقسیم کردن این وظایف میان سازمان‌های دیگر به گونه‌ای شانه خالی کردن است.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد شهرداری درآمدی و هزینه‌ای است لذا نمی‌توانیم بدون درآمد هزینه کنیم، گفت: اما در صورت تعامل دستگاه متولی شهرک تمام قد آماده خدمت‌رسانی در راستای توسعه فضای سبز منظریه هستیم.

انتهای پیام/ 68036/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول