اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| جهانگیری فعلا از مناظره پا پس کشید/ از تقابل توئیتری نامزدها تا معرفی اعضای ستادهای انتخاباتی

بسته ششم خط و ربط به تقابل توئیتری نامزدها پرداخته است. از نماد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی و اعضای ستاد‌های انتخاباتی برخی نامزدها رونمایی شد.

خط و ربط| جهانگیری فعلا از مناظره پا پس کشید/ از تقابل توئیتری نامزدها تا معرفی اعضای ستادهای انتخاباتی

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس:‌ در یکی دو روز پایانی هفته گذشته فعالیت رسانه‌ای نامزدهای انتخابات شدت گرفته بود. اما اخبار انتخاباتی اولین روز هفته با این تذکر کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد که: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می شود و قبل از آن، تبلیغات ممنوع است. البته امروز روز تقابل مستقیم بعضی‌ نامزد‌ها هم بود.

بسته ششم «خط و ربط» را در ادامه با هم می‌بینیم.

یک خط از خط و ربط نامزدها

محسن مهرعلیزاده گفته: ارز ۴۲۰۰ تومانی سم است، تولید را خوابانده و دلالی را رشد داده است.

آرزوی خاص کواکبیان

مصطفی کواکبیان گفته: آرزوی من این است که مردم ۶۰ درصد در انتخابات شرکت کنند اما یک اصولگرا رای بیاورد. او البته تأکید کرده که: خودم را حتما واجد شرایط می دانم که آمده ام و اصلا خیانت می دانم که کسی خودش را واجد شرایط نداند و بیاید یا حتی خودش را نسبت به دیگران اصلح نداند.

شاهین محمدصادقی معتقده که اعلام نداشتن اختیار از سوی رئیس جمهور فرافکنی بوده و انداختن توپ در زمین دیگران است او گفته: دخل و خرج و اداره و استخدام و تعطیلات و کار و ... در اختیار رئیس جمهور است.

مسئله مردم مرغ و واکسن است نه مذاکره

ابوالحسن فیروزآبادی گفته که: دولت فکر می‌کند مساله مردم مذاکره است اما داده‌کاوی‌ها نشان می‌دهد مرغ و واکسن است.

علیرضا افشار معتقده که مردم به کسانی که نماد تداوم دولت فعلی هستند رأی نمی‌دهند، او گفته: مردم به جای اینکه بروند طلا و ارز بخرند پول خود را به بازار سرمایه آوردند که می‌توانست پشتوانه بزرگی برای کشور شود اما متولیان امر با یک بی‌عرضگی فاجعه‌ای ملی را رقم زدند.

ابوالقاسم رئوفیان گفته که: اگر احراز صلاحیت شوم تا آخر می‌‌مانم و در مناظرات برنامه‌هایم را اعلام کنم.

خوشحالم برنامه‌هایم را بقیه به نام خود می‌زنند

رامین مهمانپرست گفته: خوشحالیم برخی از دوستان داوطلب طرح‌های ما را عینا به نام خود می‌زنند اما اشکالی ندارد و دوست داریم طرح‌های خوب عملیاتی شود.

حسن سبحانی معتقده که: تحریم‌ها در اقتصاد ایران اثر دارد اما اینکه تاثیرگذاریِ آن موجب توقف اقتصاد ملی شود خیر، در این حد نیست. اقتصاد ایران به مثابه‌ کشتی عظیمی است، هرچند امواج تحریم ممکن است تکان‌هایی به این کشتی بدهد، اما نمی‌تواند آن را واژگون کند.

رونمایی از ستادهای جدید

امروز اعضای شورای عالی مشورتی، رسول منتجب نیا که مستقل از اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است معرفی شدند، در میان اعضای این شورا نام فاطمه منتجب نیا نیز به چشم می‌خوره.

امروز رئیس و جانشین ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان هم معرفی شدند، الیاس حضرتی،‌ مدیر مسئول روزنامه اعتماد رئیس و علی تاجرنیا نماینده مجلس ششم جانشین رئیس.

کاندیداتوئیت|از تقابل توئیتری نامزدها تا ورود شارلاتانیزم مدرن
 

 

 

 

 

 

 

 

اصلاح‌طلبان به لاریجانی نزدیک‌تر شدند/ هندوانه سربسته!

علی محمد نمازی، از اعضای کارگزاران معتقده که چون لاریجانی در صحنه نبوده حکم هندوانه سر بسته داره. او گفته: جهانگیری کاندیدایی است که رزومه تقریبا خوبی دارد. البته کاندیدای اصلی اصلاح‌طلب‌ها از نظر نمازی تاجزاده است.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم گفته: سخنان علی لاریجانی درست بود که نمی‌توان با منطق دادگاه و پادگان وارد عرصه سیاست شد.

رونمایی از الگوی انتخاباتی لاریجانی

اسماعیل گرامی مقدم تصریح کرده که الگوی انتخاباتی لاریجانی، روحانی است. او معتقده که انتخابات عرصه بازی در میانه‌ها نیست و هر یک از نامزدها باید تکلیف خود را مشخص کنند که متعقل به جناح اصلاح‌طلب هستند یا اصولگرا.

صادق زیباکلام هم گفته: تفاوت زیادی بین علی لاریجانی‌ای که در کلاب‌هاوس ظاهر شد با علی لاریجانی‌ای که ما می‌شناسیم وجود داشت. او سعی کرد که در حقیقت به نوعی توجیه‌گر خیلی از تلخی‌هایی باشد که در گذشته رخ داده است.

فائزه هم طرفدار لاریجانی شد!

فائزه هاشمی در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی از علی لاریجانی حمایت کرده است.

محمد جواد صادقی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد هم گفته: اگر پاسخ مطلوب لاریجانی به حاجات و مطالبات اصلاحات رخ بدهد، چه اشکالی دارد که اصلاح طلبان با علی لاریجانی دولت ائتلافی تشکیل بدهند؟ اتفاقاً می‌تواند اتفاق خیلی خوبی هم باشد.

شاید خاتمی دیگر تَکرار نکند

حسن رسولی از اعضای جبهه اصلاحات ایران معتقده که احتمالا رئیس دولت اصلاحات در این دوره از انتخابات دیگر تَکرار نکند. او گفته که خاتمی در این دوره از انتخابات مداخله مستقیم نداشته و احتمالا نخواهند داشت.

فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی معتقده که اگر اصلاحات بهترین اصلاح‌طلب را هم به مردم معرفی کنند باز اقبالی برای رای آوری ندارند. او گفته: نسبت به فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان خوش بین نیستم؛ هیچ جایگاه مردمی برای جبهه اصلاحات وجود ندارد.

فرید مدرسی،‌ فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب معتقده که لاریجانی می‌خواست بدون حرکت رسمی تبلیغاتی با نخبگان گفت‌وگو کنه و صدای خودش را برساند که به هدف خودش رسید.

جهانگیری برای دفاع از وضع موجود آمده

منصور حقیقت‌پور، از افراد نزدیک به علی لاریجانی پیش‌بینی کرده که در نهایت از بین این تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات ریاست‌جمهوری تنها ۵ تا ۶ نفر تایید صلاحیت می‌شوند. این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که امروز سایت‌های خبری مختلف درباره تأیید صلاحیت سعید محمد به گمانه‌زنی پرداختند.

فلاحت پیشه، دیگر فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی هم معتقده که جهانگیری برای دفاع از وضع موجود به میدان می‌آید و در نهایت احتمال این که به نفع آقای لاریجانی کناره گیری کند، هست.

اجماع اصولگرایان بر روی رئیسی

غلامرضا مصباحی مقدم تأکید کرده که تمام گروه‌های اصولگرا بر روی حمایت از سید ابراهیم رئیسی اتفاق نظر دارند و از این طیف کسی در این‌بازه ساز مخالف نزده است. او گفته اگر لاریجانی تا آخر در انتخابات بماند بعید نیست که مقداری از آراء رئیسی را جذب کند.

پا پس کشیدن جهانگیری از مناظره

پس اعلام آمادگی جهانگیری برای گفت‌وگو با نامزدها در باره مسائل کشور و پاسخ مثبت عزت‌الله ضرغامی به این پیام، فاطمه پهلوانی دبیر شورای سیاست گذاری ستاد انتخابات جهانگیری گفت که جهانگیری بعد از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان مناظره خواهند کرد.

محمدعلی وکیلی گفته: رئیسی در اوج اقبال خودش است. شکست دادن او در این انتخابات شبیه معجزه است. او البته بین اصلاح‌طلبان هم برای پزشکیان بیشترین شانس را قائل شده.

دوقطبی‌های غلط‌انداز

پرویز سروری معتقده که: دوقطبی‌هایی چون دادگاه و پادگان بازی هایی هست تا مردم و افکار عمومی را در مسیر دوقطبی غلط بیاندازند و تمرکز مردم را از روی ناکارآمدی های موجود بردارند.

محمدرضا باهنر معتقده که: اگر میان رقبای سیاسی اختلاف‌نظر وجود دارد، این موضوع اختلاف میان کفر و دین نیست که راه‌حلی نداشته باشد. نباید چنین پنداشت که یک طرف دین کامل دارد و طرف مقابل در کفر مطلق دست و پا می‌زند. این افراط و تفریط‌ها امید اجتماعی را کاهش می‌دهد.

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در توئیتر نوشته:‌ ‏اسناد تخلفات اسحاق جهانگیری که منجر به رای دادگاه شده است، جهت بررسی در تایید صلاحیت‌ها به شورای محترم نگهبان ارسال کردم.

شباهت‌های روحانی و لاریجانی

روزنامه جوان در سرمقاله خود یکی از شبا‌هت‌های روحانی و لاریجانی را حمایت اصلاح‌طلبان از او عنوان کرده و در توضیح شباهت دیگر این دو نفر نوشته که: جمله معروف روحانی که «کشور مدیر می‌خواهد و نه نوکر» در ادبیات رسمی لاریجانی تبدیل شد به «کشور مدیر می‌خواهد و نه سوپرمن». همین خوی و منش است که در تعامل با مردم نیز هویدا می‌شود.

سید مصطفی هاشمی‌طبا هم درباره اقبال نامزدها گفته: بروز و ظهور افراد باید در جلسات اول و دوم مناظرات انتخاباتی دیده شود و ببینیم تدارکات استان‌های کدام نامزد بیشتر است تا صحنه انتخابات روشن شود.

مهدی فضائلی معتقده که هر کاندیدایی که بتواند برنامه‌ها و اقدامات را پیرامون مسائل اقتصادی و معیشتی و رفع نگرانی‌های مرتبط با آن متمرکز کند، موفقیت بیشتری خواهد داشت.

و نکته آخر اینکه امروز در شبکه‌های اجتماعی از نشان رسمی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی هم رونمایی شد.



انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول