اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مسؤولان مس‌سونگون نجابت مردم ورزقان را با وعده پاسخ ندهند

امام جمعه شهرستان ورزقان گفت: فاز سوم تغلیظ که دو سال هست گزارش به ما می‌دهند که فلان شرکت می‌آید و این در حالی است که هیچ شرکتی وجود ندارد و این خیانت به مردم منطقه ورزقان است که غیرقابل قبول است و مسوولان مربوطه باید جوابگوی مطالبات مردم منطقه ورزقان باشند.

مسؤولان مس‌سونگون نجابت مردم ورزقان را با وعده پاسخ ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، حجت.الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد با گرامیداشت آغاز هفته معدن و با بیان اینکه کشور ما یکی از مهم‌ترین دارندگان مواد معدنی در جهان است، اظهار داشت: کشور ایران یکی از 10 کشور بزرگ غنی از مواد معدنی قرار دارد و در غرب آسیا اولین کشور معدنی هستیم که بزرگترین سرمایه برای کشور می‌باشد و باید درست از آن مدیریت کنیم. 

امام جمعه ورزقان معادن طلا و مس را ظرفیت مهم برای منطقه ورزقان عنوان کرد و افزود: در سطح کشور 9 هزار معدن با 70 نوع ماده معدنی که دو نوع از این ماده معدنی (طلا و مس) در شهرستان ورزقان می‌باشد که این ظرفیت مهمی برای منطقه است.

پورمحمد در بخش دیگری از سخنان خود از روند پیشرفت پروژه هیپ لیچنگ مجتمع مس‌سونگون گلایه کرد و گفت: در شهریور ماه سال 97 پروژه هیپ لیچینگ کلنگ‌زنی شده و در آن زمان مسوول مربوطه زمان بهره‌برداری از این پروژه را یک سال اعلام کرده بود که متاسفانه نزدیک به سه سال است پیشرفت چندانی نکرده است.

وی ادامه داد: اگر دلیل تاخیر آن مطالعه ناقص و جابه‌جایی زمین می‌باشد،  چرا باید پروژه یک‌ساله نزدیک به سه سال تاخیر داشته باشد، طبق اعلام مدیرعامل وقت مجتمع مس‌سونگون در سال 99 با پیشرفت 25 درصد و طبق بازدیدهای به‌عمل آمده تا به امسال 23 در صد که جمعا 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی که باید در یک سال اخیر 100 درصد پیشرفت داشته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته باشد.  

پورمحمد به اهمیت رسیدگی به مسائل و مشکلات و مطالبات مردم، خطاب به مسوولان ( استاندار، فرماندار، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی)، یادآور شد: فاز سوم تغلیظ که دو سال هست گزارش به ما می‌دهند که فلان شرکت می‌آید و این در حالی است که هیچ شرکتی وجود ندارد و این خیانت به مردم منطقه ورزقان است که غیرقابل قبول است و مسوولان مربوطه باید جوابگوی مطالبات مردم منطقه ورزقان باشند.   

امام جمعه ورزقان در ادامه به نامعلوم بودن و اخراج و جابه‌جایی کارگران در شرکت‌های تابعه مس‌سونگون که ماه به ماه قول جذب آنان را می‌دهند، اشاره کرد و گفت: بررسی مسائل و مانع‌زدایی‌ها به جهش تولید، ایجاد و تثبیت اشتغال بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سال  (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها ) در تمام امور باید نقشه‌ راه مسوولان قرار گیرد و نباید در این پروژه عظیم برخی کارگران را به دلایل نامعلوم اخراج و برخی را جایگزین آنان کرد، هنر آن است که با پیگیری و به اتمام رساندن پروژه‌های اشاره شده هزاران نفر (به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم) درصد اشتغال‌زایی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/60006/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول