اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت نصب برچسب شناسایی روی لوازم خانگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی تولید داخل در تمام استان ها موظف به رعایت ضوابط نصب برچسب می‌باشند.

ضرورت نصب برچسب شناسایی روی لوازم خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین‌زاده در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 1400،  با بیان اینکه عدم نصب شناسه در سطح عرضه را در مورد کالاهای لوازم خانگی با جدیت پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: واحدهای تولیدی داخل استان مقید به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند و در عین حال عدم اجرای ضوابط یاد شده در این بخش در استان‌های دیگر زمینه تخلفات را فراهم می‌کند.

وی، بر ارزیابی دقیق و احصاء اطلاعات سهم کولبران و پیله‌وران از واردات لوازم خانگی به کشور و استان تأکید کرد و گفت: شناسایی منشا لوازم خانگی موجود در بازار می‌تواند بسیاری از چالش‌های این حوزه را حل و فصل کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کلیه الزامات پنج‌گانه ضوابط اجرایی در گروه الف لوازم خانگی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده و در حال اجر می‌باشد، افزود: گروه‌های کالایی ( الف و ب ) لوازم خانگی مشمول دریافت شناسه کالا و رهگیری را به صورت همزمان پیگیری می‌کنیم.

وی با تشریح بخش از اقدامات مجموعه صمت استان در حوزه سامانه جامع انبارها، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت و انبار به میزان سه هزار و 750 نفر ساعت برای مدیران و مسوولان استانی، آموزش مجدد بازرسان و کارشناسان اتاق بازرگانی تبریز و خانه صنعت، معدن و تجارت، بخشی از مهم‌ترین اقدامات در بخش سامانه‌ها بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه یادآور شد: جلسات این ستاد در سال 99 به صورت مستمر و با حضور و مشارکت تمام اعضا برگزار شد.

جهانگیر اسکندرزاده ادامه داد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت ارشد استان است و امیدواریم در سال‌جاری نیز شاهد موفقیت‌های بیشتر در این زمینه باشیم.

وی همچنین از آمادگی استان برای مقابله با هرگونه قاچاق، توزیع و فروش واکسن‌های کرونا خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول