اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۳۶۲۴ دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های طرح «دادرس» را فراگرفتند

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: سه هزار و ۶۲۴ دانش‌آموز این استان آموزش‌های طرح ملی «دادرس» را فراگرفتند.

۳۶۲۴ دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های طرح «دادرس» را فراگرفتند

سیدحسین زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با بیان اینکه طرح ملی دادرس در استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی- ریوی، خون‌ریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری از جمله محورهای آموزشی این طرح بوده است که با توجه به شرایط کرونایی به‌صورت آنلاین و در بستر برنامه شاد برگزار شد.

زرگر با بیان اینکه این آموزش‌ها با تلاش ۳۹ مربی دادرس برای دانش‌آموزان پایه هشتم در ۱۰۲ مدرسه در استان اجرایی شده، گفت: در مجموع ۱۸۷ تیم آماده از بین دانش‌آموزان پایه هشتم در سطح مدارس آموزش‌های مدنظر را آموخته‌اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار کرد: در سال جاری، سه مدرسه در سه شهرستان دامغان، گرمسار و سرخه به‌صورت اختصاصی مدرسه امدادی بوده‌اند.

وی افزود: در این مدارس اختصاصی، ۸۰ درصد از دانش‌آموزان تحت آموزش‌های امدادی قرار می‌گیرند؛ اما در سایر مدارس، آموزش‌ها منحصر به کانون‌های دانش‌آموزی بوده و همه دانش‌آموزان را در برنمی‌گیرد.

زرگر با اشاره به تأثیرگذاری این آموزش‌ها در زندگی دادرسان بیان کرد: دانش‌آموزان آموخته‌هایشان را در کمک به دیگران به‌ویژه خانواده به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول