اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«مسائل دانش بنیان» و «مسئله آب» دو محور سند آمایش قم است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مسائل دانش بنیان و مسئله آب را دو محور سند آمایش استان قم دانست و گفت: تصویب این سند به منزله آن است که از این به بعد در کنار بحث تفریغ بودجه، باید به تفریغ سند آمایش استان نیز توجه شود.

«مسائل دانش بنیان» و «مسئله آب» دو محور سند آمایش قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود نوربخش که در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به روند تصویب سند آمایش سرزمین استان قم بیان داشت: این سند پس از برگزاری نشست های تخصصی با نمایندگان وزارتخانه ها، جمع بندی شد و در نهایت در اسفند ماه سال گذشته به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسید.

وی ادامه داد: البته در بخشی از این سند مهم به موضوع بازنگری در آن توجه شده و از این رو دستگاه های استانی می توانند طبق زمان بندی مطرح شده، نکات خود را برای بازنگری در این سند از منظر درون سازمانی مطرح کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین بحث مهم این سند را تقسیم کار ملی دانست و تصریح کرد: این سند با محوریت مسائل دانش بنیان و همچنین مسئله آب تنظیم و جمع بندی شده است.

نوربخش افزود: اهمیت این سند تا آن جاست که از این به بعد در کنار مباحث مربوط به تفریغ بودجه در دستگاه ها، باید به تفریغ برنامه ای یا تفریغ سند آمایش هم توجه شود، به بیان دیگر همه برنامه ریزی و فعالیت دستگاه های اجرایی باید بر اساس استناد به بندهای مرتبط در این سند عملیاتی و اجرایی شود.

وی همچنین در واکنش به اظهارنظر یکی از اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان درباره ضرورت جلوگیری از افزایش مهاجرت به قم یادآور شد: به هر حال باید پذیرفت که بحث توسعه پذیری، عملا مهاجرت پذیری را نیز به دنبال خواهد داشت که البته باید تلاش کرد تا این مهاجرت ها با کمترین آسیب ها همراه باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در عین حال افزود: باید توجه داشت که سندهای آمایش سرزمینی در استان های کشور بر اساس تحقق توسعه متوازن در کل کشور تصویب شده است، به بیان دیگر این سندها علاوه بر نگاه درون استانی در هر استان، یک نگاه فرامنطقه ای و ملی را نیز دنبال می کند.

نوربخش در پاسخ به انتقاد دیگر مطرح شده درباره چرایی خواندن متن این سند در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان که حدود یک ساعت به طول انجامید گفت: باید شنیدن را یاد بگیریم، بویژه آن که محتوای این سند در همه دستگاه های استانی لحاظ خواهد شد و نوع تعامل تهران با قم نیز بر اساس این سند خواهد بود.

نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان در حالی به پایان رسید که فرصت جلسه برای خواندن همه متن سند آمایش استان کافی نبود و از این رو بخشی از سند به صورت تیتروار خوانده شد و بخش دیگری از آن نیز خوانده نشد.

انتهای پیام/2258

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول