اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رویکرد رسانه ملی در انتخابات بصیرت‌افزایی است/تدارک صدا وسیمای مازندران برای انتخابات

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: ما با اطلاعات، مستندات، گزارشات و تحلیل‌های کارشناسان و در یک کلمه یعنی بصیرت‌افزایی کمک می‌کنیم که مردم مراقب فتنه‌های جدید انتخاباتی باشند.

رویکرد رسانه ملی در انتخابات بصیرت‌افزایی است/تدارک صدا وسیمای مازندران برای انتخابات

هادی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ساری، پیرامون اهمیت انتخابات، اظهار کرد: انتخابات یکی از شیرین‌ترین و در عین حال سخت‌ترین امتحانات یک ملت در مراحل تکاملی جامعه و حفظ شاکله مردم‌سالاری نظام سیاسی مستقر است که در اصل یک همه‌پرسی تخصصی با موضوعات مطروحه تلقی می‌شود.

وی افزود: انتخابات در کشور ما علاوه بر تشابهاتی که با سایر انتخابات کشورها دارد، تمایزات ویژه‌ای نیز دارد که بارزترین آن‌ها، دینی بودن مردم‌سالاری دینی و اولویت معیار حضور حداکثری در برابر سایر شاخص‌ها است.

ابراهیمی درباره سیاست‌گذاری رسانه ملی گفت: قطعا هدف اصلی ما تقویت امید مردم به بهبود اوضاع در آینده به واسطه تحکیم اقتدار ملی ناشی از شکل‌گیری حضور حداکثری و نیز انتخاب اصلح و برطرف کردن غفلت‌ها و اصلاح سیاست‌ها است.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با اشاره به ویژگی‌های خاص انتخابات پیش رو، تصریح کرد: انتخابات ۲۸ خرداد امسال به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و انحصار فعالیت‌ها در رسانه ها اعم از رسانه‌های دیداری، نوشتاری و شنیداری و نیز فضای مجازی، رسالت رسانه ها را دو چندان کرد و رسانه ها باید خلاء اجتماعات انتخاباتی و فعالیت‌های شورانگیز مردمی را پر و همه نارسایی‌ها را جبران کند.

این مسؤول ادامه داد: استراتژی ما حفظ بی‌طرفی انتخاباتی، پردازش چهارگانه شامل بسترسازی، تبیینی، تبلیغی و تهییجی و نیز تقابل با ترفندهای حرفه‌ای رسانه‌های ماهواره‌ای و پادوهای آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌طور همزمان هم باید مانع تخریب و فریب بدخواهان در رسانه‌های معاند باشیم که در ۲۹۹ شبکه علیه ما برنامه‌سازی می‌کنند و نزدیک به ۱۳۳ شبکه فقط به زبان فارسی با افکار عمومی ما حرف می‌رنند تا بتوانند با جریان‌سازی و تنش‌آفرینی یا از شور انتخاباتی جامعه بکاهند و یا افکار عمومی را از انتخاب اصلح فاصله دهند.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیمای مازندران، یادآور شد: ما هم معاونت‌های صدا و سیما و خبر و هم در معاونت مجازی برنامه‌های بسیار جامعی را تدارک دیدیم که هم اکنون در حال پخش و در منظر افکار عمومی هستند.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران اعلام کرد: برنامه‌های؛ حرف حساب، ۱۴۰۰، ویشار، انتخاب درست در سیما، برنامه‌های برای ایران، نوبت مردم و در مسیر قانون در رادیو و نیز گفت‌وگوی خبری و گزارش‌های ویژه در خبر به همراه تولید کلیپ‌ها، اینفوگرافی‌ها، مونشن‌گرافی‌ها، تقطیع برنامه‌ها، کلیپ‌ها و غیره در معاونت مجازی رئوس برنامه‌های ما با موضوع انتخابات است که مرکز مازندران را در ردیف استان‌های برتر قرار داده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه از منظر مقام معظم رهبری به انتخابات نگاه می‌کنیم، گفت: مبنای مردم‌سالاری، انتخابات است، ما در برنامه‌های انتخاباتی دنبال تحقق گزینه‌های ماندگاری همچون؛ سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و همبستگی اجتماعی هستیم.

وی اضافه کرد: البته رسانه، رسالت خود را در راستای امیدافزایی، مشارکت‌افزایی، اعتمادافزایی و سرمایه‌افزایی انجام خواهد داد، اما سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی هم باید مراقب سیاست‌گذاری‌ها و عملکردهای خودشان باشند همچون در ایام متصل به انتخابات با افزایش قیمت‌ها، مردم را بیشتر از این تحت فشار قرار نداده و آزرده خاطرشان نکنند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: ما با اطلاعات، مستندات، گزارشات و تحلیل‌های کارشناسان و در یک کلمه یعنی بصیرت‌افزایی کمک می‌کنیم که مردم مراقب فتنه‌های جدید انتخاباتی باشند و نگذارند که فضای تبلیغات انتخاباتی، برای بدخواهان فرصت عقده‌گشایی فراهم کند.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران در پایان افزود: عدالت رسانه‌ای، اخلاق انتخاباتی، حفظ حرمت نامزدها، فرصت‌سازی برابر و نیز کمک به تنویر افکار عمومی را در همه برنامه‌ها لحاظ خواهیم کرد و قطعا هیچ سوگیری و گرایش فردی و جناحی نخواهیم داشت و براساس ابلاغ‌های سازمان مرکزی صدا و سیما عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول