اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

35 هزار دانش‌آموز کلاس اولی امسال وارد مدارس لرستان می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: امسال حدود 35 هزار دانش‌آموزان پایه اولی در لرستان داریم که سنجش مربوط به آنها از تاریخ 22 خرداد آغاز می‌شود.

35 هزار دانش‌آموز کلاس اولی امسال وارد مدارس لرستان می‌شوند

رقیه معتمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در ارتباط با دستور عمل ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این دستور عمل ایراداتی که در سال‌های گذشته در این حوزه وجود داشته رفع شده است.

وی با بیان اینکه در راستای ثبت نام دانش‌آموزان برای رعایت سلامت مردم سعی شده است که امکان ثبت نام الکترونیکی در تمام پایه‌های تحصیلی وجود داشته باشد، افزود: البته ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با توجه به سنجش‌هایی که از آنان گرفته می‌شود حضوری بوده اما امکان انجام بخشی از کار به صورت الکترونیکی فراهم شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: سنجش دانش‌آموزان پایه اول از تاریخ ۲۲ خرداد آغاز می‌شود و محض آماده شدن ثبت نام الکترونیکی  برای انجام فرآیند سنجش به خانواده آنان اعلامی می‌شود و پس از نوبت گرفتن در ۲۲ پایگاه سنجش سطح استان این افراد حضور پیدا خواهند کرد.

معتمدی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای ثبت و احوال استان امسال حدود ۳۵ هزار دانش‌آموزان پایه اولی در لرستان داریم، تصریح کرد: امسال  سعی می‌کنیم با کمک خانواده‌ها کاری کنیم که هیچ کودک لرستانی از تحصیل بازنماند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری هر گونه آزمون و مصاحبه برای جذب دانش‌آموزان در تمام پایه‌های تحصیلی بجز مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: دریافت هرگونه هزینه در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی از والدین ممنوع است وتنها مدارس می‌توانند وجه بیمه و هزینه کتاب‌ها را دریافت کنند.

معتمدی با بیان اینکه مردم در صورت داشتن هر گونه شکایتی در ارتباط با دریافت وجه نقد هنگام ثبت نام شکایت خود را در سامانه این وزارت خانه ثبت کنند، اظهار داشت:  همچنین از طریق شماره تماس‌های ۳۳۴۱۰۵۳۹، ۳۳۴۲۰۰۸ و ۳۳۴۰۵۰۰۴ شکایت خود را به اطلاع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان برسانند .

وی ادامه داد: استان لرستان در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری ۱۹۰ هزار  و۴۲۸ دانش‌آموز و ۲۷ هزار و ۴۰۰ نوآموز پیش دبستانی داشته است.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول