اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

آغاز به کار اولین دستواره ملی ولایت در مشهد

افتتاحیه اولین دستواره ملی ولایت در مجموعه آفتاب ولایت در مشهد مقدس برگزار شد.

آغاز به کار اولین دستواره ملی ولایت در مشهد

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، افتتاحیه اولین دستواره ملی ولایت صبح روز بیست و نهم اردیبهشت  ماه 1400 در مجموعه آفتاب ولایت واقع در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که از سوی نهضت اجتماعی جوانان و با حضور مسئولین سی و یک گروه برتر از استان های مختلف برگزار شد،آرش مقدم قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان ضمن تبیین پیش زمینه آغاز به کار این مجموعه سیر رشدی کار اجتماعی در طول چهار دهه پس از انقلاب اسلامی را مرور کرد.

او همچنین با اشاره به فرآیند شناسایی گروه های مردمی توسط مسئولین مناطق نهضت اجتماعی جوانان بر لزوم نقش آفرینی این گروه ها به عنوان جریان‌های حلقه‌های میانی که از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده است تاکید کرد.

مقدم به تبیین جزئیات ماموریت گروه‌های برتر در استان‌های مختلف پرداخت.

در ادامه این مراسم ساسان زارع، معاون راهبردی قرارگاه بقیة الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اصلی ترین ویژگی جریان انقلابی تحول خواهی است، حضور مردم را رکن اساسی ایجاد تحول دانست و با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که بدون به کارگیری ظرفیت های  مردمی مسائل  انقلاب اسلامی حل نشده باقی خواهد ماند.

وی با تبیین نقش حرکت مردم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تکثیر،تنظیم و تسریع این حرکت مردمی را اصلی ترین مطالبه کنونی رهبری دانست.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود امیدواری را روی دیگر سکه تحول دانست و آن را یکی از الزامات حرکت مردمی دانست و تاکید کرد: علاوه بر گفتمان امیدوارانه نباید از ارائه راهکارهای عملیاتی غفلت کرد.

وی  با اشاره به شکست مسئولین در تحقق مطالبات رهبری در راستای به میدان آوری مردم گفت امروز رهبری این ماموریت را به جوانان انقلابی سپرده است.

معاون راهبردی قرارگاه بقیة الله با بیان خاطره‌ای از شهید حمید اسداللهی از  شهدای مدافع حرم اهل بیت زمان شناسی،وظیفه شناسی و هدف شناسی را سه رکن اساسی فعالیت حلقه میانی دانست و بستر سازی برای نقش آفرینی مردم را مهمترین کار ویژه این حلقه‌ها قلمداد کرد.

در پایان مراسم حضرت آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای فقهی نهضت اجتماعی جوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود پس از تحسین نهضت شکل گرفته برای لبیک گویی به مطالبات رهبرمعظم انقلاب با اشاره به برخی از بیانات ایشان بر لزوم وحدت حول محور ولایت یک فرد واحد و اتصال به ولی جامعه تاکید کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از برخی بی توجهی ها به مطالبات رهبری از سوی نخبگان وظیفه شناسی برخی افراد در سالهای آغازین انقلاب اسلامی را یکی از عوامل پیروزی و رشد انقلاب برشمرد و اعضای جریان‌های حلقه‌های میانی را دعوت به اتصال با کلام رهبری دعوت کردند.

وی با نقد برخی رویکرد ها در توسعه کشور بی توجهی به بیانات ولی جامعه همه افرادی که مایل به کار اجتماعی هستند را دعوت به توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب کردند و گفت بدون شکل گیری اتصال با ولایت ممکن است افراد انقلابی در جامعه حضور داشته باشند اما فتح و پیروزی در آن رخ نخواهد داد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تایید رویکرد نهضت اجتماعی جوانان در جهت به میدان آوری مردم از اعضای گروه‌های مردمی خواست این گفتمان را که ماخوذ از منظومه فکری امامین انقلاب است برای مردم تبیین کنند.

این متخصص فقه اجتماعی با ناتوان دانستن مدل های غربی از حل مسائل جامعه اسلامی توجه به تربیت نسلی که فهم دقیقی از کلام ولی جامعه داشته باشد را راه حل اصلی مسائل جامعه اسلامی دانست.

اولین دستواره ملی ولایت با هدف فعال سازی جریان‌های حلقه‌های میانی با حضور 31 گروه برتر استانی که از امروز آغاز به کار کرده است تا 31 اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول