اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تحویل بیش از1500 کلاس درس تا پایان امسال

مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از تحویل بیش از 1500 کلاس درس به سیستان و بلوچستان تا پایان سال خبر داد.

تحویل بیش از1500 کلاس درس تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جمعی از خبرنگاران سیستان و بلوچستان به همراه امام بخش عیدوزهی مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از طرح ها و پروژه های این سازمان در شهرستان های خاش و سراوان بازدید کردند.

مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در این بازدید اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود که بیش از هزار و ۵۰۰ کلاس درس به  اداره کل آموزش و پرورش اضافه شود همچنین تا قبل از نیمه دوم سال  اعتباری برای  مدارس فاقد سرویس بهداشتی تخصیص می یابد.

عیدو زهی از اختصاص اعتبار برای پروژه های نیمه تمام شهرستانهای استان خبر داد و گفت: همچنین  تمام پروژه های ناتمام ملی نیز تامین بودجه خواهد شد و در حاشیه شهرها در مناطق محروم اولویت یک با پروژه های نیمه تمام است تلاش می کنیم در شهرهایی که پروژه نیمه تمام ندارند پروژه جدید احداث شود.

بودجه ای با عنوان تجهیزات مناطق محروم در ماه‌های آینده تخصیص خواهد یافت

عیدوزهی گفت: تامین تجهیزات هنرستانی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است، در برنامه ریزی کلان قرار شد ردیف خیرین را تقویت کنیم، دو هزار ۳۵۰ میلیارد در سطح کشور در حوزه خیرین اعتبار داریم.

وی بیان کرد: اعتباری به مناطق محروم اختصاص یافته  که تا قبل از نیمه دوم سال عملیات احداث تمامی سرویس بهداشتی کل استان تمام می شود.

16.3 درصد بودجه عمرانی آموزش کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است

مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در سال گذشته  16.3 درصد بودجه عمرانی آموزش کشور متعلق به سیستان و بلوچستان بوده است و  در حال حاضر تمام پروژه های نیمه تمام استان نیز فعال شده است.

ایجاد مجتمع های آموزشی در دستور کار است

مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور  ادامه  داد: سیاست ملی ما بر این است که  ساخت مدارس یک کلاسه و دو کلاسه بر عهده خیرین به صورت مشارکتی با سازمان نوسازی و تجهیز باشد و سازمان به سمت ایجاد مجتمع‌های بزرگ که شامل ابتدایی تا دبیرستان می‌شود پیش قدم شود

وی گفت: بالغ بر هزار میلیارد تومان سال ۹۹ با مشارکت خیرین در بحث مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان هزینه کردیم و در سال 99 رتبه دوم کشور در بحث جذب خیرین متعلق به سیستان و بلوچستان بوده است.

تحویل 1100 پروژه آموزشی از سال 95 تا کنون 

عیدوزهی گفت: ازسال 95 تا کنون  ۱۱۰۰ پروژه در قالب ۳۶۲۷ کلاس درس با زیربنای ۲۸۹ هزار متر مربع استان سیستان و بلوچستان تحویل آموزش و پرورش استان شده،  پیش‌بینی میشود با تفاهم نامه ای که با سپاه منعقد کرده ایم در دو فاز  ۲۰۰ مدرسه  دیگر ساخته می شود که در سال جاری با کمک خیرین نیز بیش از 1500 کلاس درس در استان محقق خواهد شد.

وی در ادامه از هوشمندسازی مدارس سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تلاش ما هوشمند سازی مدارس در سیستان و بلوچستان است، تعداد مدارس زیاد است برنامه ریزی می‌کنیم تا حداقل در هر مدرسه یک کلاس هوشمند وجود داشته باشد، همچنین بودجه تجهیزاتی برای خرید تبلت و لب تاپ برای مدرس محروم تخصیص یافته است. 

مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به حذف مدارس سنگی در استان  اشاره کرد و گفت:  در استان تعداد قابل توجهی مدارس سنگی وجود دارد که باید کلا ادبیات مدارس سنگی حذف و این مدارس تبدیل به مدارس استاندارد شوند  به همین منظور در شش ماه اول سال ۱۴۰۰  بودجه لازم برای حذف مدارس سنگی را تامین می‌کنیم.

کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه در سراوان

با حضور مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور مدرسه شش کلاسه مرحوم مهیار میرعثمان در سراوان به زمین زده شد.

این مدرسه 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که 30 درصد با مشارکت خیرین و 70 درصد با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تامین می شود.

 

کمبود 50کلاس درس در تفتان

در ادامه بازدید خبرنگاران از مدرسه سنگی در تفتان، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان گفت: در شهرستان تفتان 137مدرسه وجود دارد و 50کلاس درس کمبود داریم.

فرزانه کرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان تفتان ۸هزار دانش آموز تحصیل می کنند که از این تعداد 5هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

مدیر آموزش و پرورش تفتان گفت:در این شهرستان 137مدرسه وجود دارد که 102 مدرسه مربوط به مقطع ابتدایی می شود.

کرد افزود: در حال حاضر 14مدرسه با 54کلاس درس  در حال ساخت داریم که با همت خیرین ساخته می شوند.

وی با اشاره به اینکه 50کلاس درس کمبود داریم، تصریح کرد: مدارس این شهرستان یک کلاسه و دو کلاسه هستند و در صورتیکه بتوانیم آنها را به 6کلاسه ارتقا دهیم کمبود کلاس های درس جبران می شود.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای منطقه ایجاد مجتمع های شبانه روزی است تا از این طریق بتوانیم از ترک تحصیل دانش آموزان بدلیل بعد مسافت جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول