اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

می‌توان با انتخابات شرایط کشور را تغییر داد

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه برای انتخاب نامزد اصلح باید به کارنامه و برنامه او توجه شود،گفت: امروز رئیس جمهوری می خواهیم که دستان کارگررا بگیرد و بگوید مشکل تو چیست و من چگونه می توانم آن را حل کنم.

می‌توان با انتخابات شرایط کشور را تغییر داد

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نمایندگان اتحادیه های بزرگ دانشجویی اخیرا با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بیان مطالب و دیدگاه های خود در مسائل مختلف کشور پرداختند.

سید ایمان احمدی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در این برنامه گفت: انتخابات یعنی بازتاب خواست مردم در حکومت، در جهت یک "تغییر". هر میزان که مردم احساس کنند حضورشان در انتخابات می تواند "تغییر" در زندگی‌شان ایجاد کند، به همان میزان مایل هستند که در انتخابات شرکت کنند.امروز به خاطر وضعیت نامناسب معیشتی و فشارها و تنگناهای اقتصادی، خیلی از مردم در ابهام یا ناامیدی هستند و این سوال را دارند که چرا باید پای صندوق‌های رای برویم؟ دولت‌های مختلف آمدند و رفتند، اما تغییری در زندگی ما ایجاد نشد. پس چرا باید رای بدهیم؟

وی افزود: در پاسخ باید گفت آدم‌ها با هم فرق می کنند، در یک اداره بین دو تا آدم در دو اتاق مختلف، تفاوت وجود دارد. امکان ندارد آدم ها بیایند و بروند و "تغییر" ایجاد نشود. اما بحث سر این است که این "تغییر" رو به جلو باشد یا رو به عقب؟ من این سوال را با یک مثال نزدیک، از آخرین انتخابات مجلس در کشور پاسخ می دهم. با وجود همه انتقاداتی که از مجلس فعلی وجود دارد، اگر بخواهیم مجموعه تغییرات را ببینیم، باید گفت همین مجلس شرایطی را فراهم آورده است که حقوق‌سرباز از دویست هزار تومان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد یا وام ازدواج برای جوانان ۵۰ میلیون تومان بیشتر شود یا طرح های مثبت دیگری مثل مالیات بر مسکن خالی که می‌تواند کمک‌های شایانی به نفع مردم انجام دهد.

احمدی تصریح کرد: ما روزی دولتی را داشتیم که ۲ میلیون مسکن در این کشور ساخت و امروز دولتی را داریم که وزیرش می‌گوید من افتخار می‌کنم که مسکن نمی‌سازم. این یعنی آدم‌ها با هم فرق دارند و من به عنوان یک انسان، با هر گرایش و سلیقه ای، این را بر خود لازم می دانم که اگر می توانم از بستر مهمی مثل انتخابات "تغییری" را رقم بزنم، ولو این "تغییر" کوچک باشد، که البته از نظر من تغییرات می‌تواند محسوس باشد و حاضرم سر آن حرف بزنم، از آن دریغ نکنم.

وی درپاسخ به این سوال که تشکل‌های دانشجویی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم دنبال نامزدی با چه ویژگی‌هایی می‌گردند، ادامه داد: در پاسخ به این سوال شما باید سه سوال مطرح کرد اول اینکه الآن در چه وضعیتی هستیم؟ و دوم اینکه چه کسی می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد؟ و سوم باید بدانیم که آن فرد چگونه (با چه ایده‌ای) می‌خواهد وضعیت را تغییر دهد؟ تجلی جریان اصلاح‌طلب در کشور را در دولت روحانی می‌توان جست‌وجو کرد. دولتی که تمام مسائل را گره زد به ایده‌ای به نام مذاکره و برجام ونهایتا شد آنچه که دارید می‌بینید.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: من چند پرسش مطرح می‌کنم. نابسامانی که ما امروز در وضعیت مرغ داریم، چه ربطی به خارج از کشور دارد؟ کمبود روغن در کشور آیا ناکارآمدی و ضعف مدیریت در داخل بود یا ارتباطی با خارج از کشور داشت؟ عدم استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی برای اعمال محدودیت ها و نتیجتا وقوع پیک چهارم کرونا و یا سه برابر کردن قیمت بنزین به صورت یک شبه به طوریکه رئیس جمهور صبح جمعه متوجه آن شوند، ربطی به خارج از کشور دارد؟ مشکلات ما در بانکداری و تولید میلیاردها و یا از کارانداختن کارخانه‌جات مادر کشور مثل هپکو و آذراب و هفت تپه ربطی به تحریم ها دارد؟ منشا همه‌ی این مسائل داخلی است و راه‌حل آن‌ها را هم باید در داخل جست‌وجو کرد.

احمدی گفت: اما چه کسی می‌تواند این مشکلات را حل کند؟ البته مقام معظم رهبری معیارها را گفته‌اند اما بنده هم چند نکته کلی را عرض می کنم. من اگر بخواهم در انتخابات ریاست‌جمهوری رای دهم، حتماً به کسی که برادرش فاسد است رای نمی‌دهم. من اگر بخواهم در انتخابات شرکت کنم، حتماً به کسی که در خانه چند صد میلیاردی زندگی می‌کند رای نمی‌دهم. چون او شرایط من را نمی فهمد و طبیعتاً نمی‌تواند مسائل من را هم حل کند. برای پیدا کردن نامزد خود باید به ۲ نکته توجه کنیم کارنامه و برنامه. اول باید ببینیم فرد چه سابقه‌ای داشته است؟ آیا توانسته است در حوزه مسئولیت خود تحول ایجاد کند؟ و دوم اینکه مشخصاً با چه ایده ای برای حل مسائل کشور پا به میدان گذاشته است؟

وی افزود: من به کسی رای می‌دهم که اول از همه بتواند با روحیه تحول‌گرایانه، حالِ تحول را از شخص خودش تا بدنه‌ی مدیران عالی، مدیران میانی و به پایین ایجاد کند. ما به رئیس جمهوری که برود به کارگران سر بزند درحالیکه در خودرو لندکروز مشکی خودش با شیشه های ضد گلوله نشسته است و به کارگران نگاه می‌کند، نیاز نداریم. ما به کسی نیاز داریم که برود در دل مردم، دستان آن کارگر را بگیرد و بگوید مشکل تو چیست؟ و من چگونه می توانم آن را حل کنم؟

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل خاطر نشان کرد: اگر تجربه‌های موفق تحولی‌مان در جمهوری اسلامی نظیر پیشرفت‌های حوزه هسته‌ای، علم و فناوری، دفاع مقدس و غیره را بازخوانی کنیم، درمی‌یابیم که نخ تسبیح و فصل مشترک همه اینها حضور "جوانان" مومن و معتقد و البته متخصص بوده است. رکن اساسی مسئله تحول استفاده از ظرفیت "جوانان" است. یک مثال ساده آنکه ما چطور می‌توانیم در حوزه صنایع موشکی و دفاعی به پیشرفت‌های چشمگیر برسیم اما در صنعت خودرو نمی‌توانیم؟ با وجود اینکه حتماً از لحاظ تکنولوژیک موشک به دانش پیچیده‌تری نسبت به خودرو نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما در اتحادیه ۲ سلسله جلسات برگزار کردیم. اول سلسله جلسات راهبرد؛ که در آن‌ها نظام مسائل کشور را مانند بورس، خصوصی‌سازی، یارانه‌ها، بانک، نظام مالیاتی و غیره را با حضور مسئولان و کارشناسان بررسی کردیم.در این رابطه با اطلاع و اطمینان عرض می‌کنم که بسیاری از راه‌حل‌های مسائل کشور روشن و موجود است. ولی ما به کسی نیاز داریم که اگر یک سری ویژگی‌ هایی را داشته باشد در این صورت حتماً موفق خواهد شد.ما به کسی نیاز داریم که اولاً عرضه داشته باشد و بتواند کارآمد جلوه کند و ثانیاً ضد فساد باشد. هم روحیه اش، هم کارنامه‌اش و هم اطرافیانش و ثالثاََ صداقت داشته باشد.دوم ما جلساتی را با اکثر نامزدهای احتمالی برگزار کردیم و از آنها سوالات سخت و مهمی را پرسیدیم و آنها را به چالش کشیدیم، که محتوای آن در سایت اتحادیه، شامل سوالات و پاسخ‌ها موجود است.

احمدی تصریح کرد: با وجود پیچیدگی‌های حکمرانی و مشکلات سختی که پیش روی کشور است می‌توان تحول در حکمرانی را به معنای نوگرایی در ساختارها سیاست‌ها و روندها رقم زد و شرایط کشور را "تغییر" داد. البته این به معنای بالا بردن توقعات برای حل مسائل در کوتاه‌مدت نیست.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول