اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ضرورت تربیت ۱۱۰۰ متخصص پزشکی خانواده/ پزشکان خانواده، کلید تقویت سیستم بهداشت هستند

متخصص پزشکی خانواده گفت: نظام ارجاع هنوز در ایران عملیاتی نشده است، لذا ضرورت تربیت حداقل ۱۱۰۰ متخصص دوره دیده پزشکی خانواده به منظور پیاده سازی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود دارد.

ضرورت تربیت ۱۱۰۰ متخصص پزشکی خانواده/ پزشکان خانواده، کلید تقویت سیستم بهداشت هستند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ابراهیم نوری گوشکی متخصص پزشکی خانواده در یادداشتی به مناسبت روز جهانی پزشکان خانواده نوشت: در حال حاضر در کشور ایران از مجموع پزشکان خانواده شاغل در برنامه پزشک خانواده، کمتر از ۳ درصد متخصص پزشکی خانواده تربیت شده مشغول بکار هستند. از آنجایی که پزشکان خانواده، کلید تقویت سیستم های بهداشتی و ارائه دهنده مراقبت های با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه هستند و نظام ارجاع  هنوز در ایران عملیاتی نشده است، لذا ضرورت تربیت حداقل ۱۱۰۰ متخصص دوره دیده پزشکی خانواده به منظور پیاده سازی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود دارد.

-ایجاد آینده با پزشکان خانواده و بیماران

 پزشکان خانواده رویکردی مردم محور را در پیش می گیرند، پشتیبانی مداوم از بیماران و جوامع را ارائه می دهند و تداوم مراقبت در طول زندگی را تضمین می کنند. بیماران در محوریت خدمات پزشک خانواده قرار دارند. متخصصین پزشکی خانواده نیز با پذیرش بیماران در خط اول و انجام تریاژ و اولویت بندی آنها، می توانند ارتباطی موثر و حرفه ای با بیماران خود برقرار می کنند.

-آینده را با پزشکان خانواده و فناوری های جدید بسازید

 در میان بیماری همه گیر COVID-19 ، فناوری های جدید به عنوان ابزاری اساسی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی جهت ادامه ماموریت آنها ظهور کرد.

پزشکان خانواده، با نقش پیشگیری  و درمان بیماری‌های نوپدید مانند پاندمی کووید ۱۹، با انجام پایش مراقبتهای انجام شده از قبیل واکسیناسیون گروه‌های سنی و ارایه خدمات درمانی در مراکز منتخب کووید و... با شناسایی به موقع، گزارش دهی بیماری و درمان سرپایی نقش بسیار مهمی در انجام وظایف خود برعهده داشتند.

 -آینده را با پزشکان خانواده و شما بسازید!

تربیت متخصصین پزشکی خانواده و تعریف نقش و‌ جایگاه سازمانی آنها به عنوان دروازه بان تیم سلامت، جهت اجرایی شدن نظام ارجاع برابر قوانین ۵ ساله توسعه کشور و استفاده از خدمات  قابل ارایه توسط متخصصین پزشکی خانواده تربیت شده در نقاطی که دانش آکادمیک آن را زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گذرانده اند (بهداشتی، آموزشی،  پژوهشی، درمانی و مدیریتی) گام بزرگی در دستیابی به هدف اصلی سیاستگزاران نظام سلامت کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول