اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

ماده ۵ مکرر در لایحه شورا‌های حل اختلاف حذف نشده است

مشاور قضایی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با بیان اینکه ماده ۵ مکرر در لایحه شورا‌های حل اختلاف حذف نشده است، اظهار کرد: این ماده صرفا جهت اصلاح، به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعاده شده است.

ماده ۵ مکرر در لایحه شورا‌های حل اختلاف حذف نشده است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، محبی مشاور قضایی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با بیان اینکه ماده ۵ مکرر در لایحه شورا‌های حل اختلاف حذف نشده است، اظهار کرد: این ماده صرفا جهت اصلاح، به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعاده شده است.

وی افزود: در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی، متعاقب تذکر یکی از نمایندگان ماده ۵ مکرر که مربوط به استخدام است جهت اصلاح به کمیسیون قضایی اعاده شد و هدف از آن نیز علی القاعده تقویت این مقرره در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان و جلوگیری از ایراد مجدد آن نهاد است.

مشاور قضایی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف ادامه داد: بنابراین با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضاییه و بخش‌های مختلف دستگاه قضایی همچنین ریاست مرکز توسعه حل اختلاف، با جدیت موضوع استخدام همکاران مورد پیگیری است و امیدواریم با لطف پروردگار متعال منتج به نتیجه شود و زحمات چندین ساله همکاران خدوم ما در شورا‌ها به نحو مطلوبی پاسخ داده شود. لازم است در همین جا از همکاری همه مسئولان از دستگاه‌های مختلف تشکر کنم.

روز گذشته سید کاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از حذف این ماده و ارجاع مصوبه به شورای نگهبان خبر داده بود و تصریح کرده بود: درباره استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان شورای حل اختلاف، شورای نگهبان به بار مالی مصوبه ایراد اصل ۷۵ گرفته بود که برای آن نتوانستیم کار کنیم و فعلا بخش‌های استخدامی در مصوبه اصلاح شده نیامده است، البته ما بحث‌های داشتیم که ببینیم باز چگونه می‌توانیم مشکل آن دسته از کارکنان شورا که مشکل دارند را حل کنیم. (متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول