اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

کمبود 3200 مگاواتی تولید برق در خشک‌ترین سال نیم قرن گذشته/توجه جدی به صرفه‌جویی ضرورت دارد

وزیر نیرو گفت: امسال کاهش بارش‌ها سبب شده با کاهش 3 هزار و 200 مگاواتی تولید برق نسبت به پارسال روبرو شویم که همین موضوع ضرورت توجه جدی‌تر به مصرف بهینه آب و انرژی را بیشتر می‌کند.

کمبود 3200 مگاواتی تولید برق در خشک‌ترین سال نیم قرن گذشته/توجه جدی به صرفه‌جویی ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، رضا اردکانیان، وزیر نیرو روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های هفته هفتم پویش هر هفته #الف ب-ایران گفت: تصویب بیش از 3200 میلیارد تومان منابع برای اجرای طرح‌های آبرسانی اضطراری اطمینان لازم برای اجرای این طرح‌ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آب رسانی اضطراری در استان‌های تحت تنش سبب می‌شود که بتوان آب موردنیاز مردم در این استان‌ها را به موقع تامین کرده تا مردم نگرانی نداشته باشند.

وزیر نیرو گفت: امسال کاهش بارش‌ها سبب شده با کاهش 3 هزار و 200 مگاواتی تولید برق نسبت به پارسال روبرو شویم که همین موضوع ضرورت توجه جدی‌تر به مصرف بهینه آب و انرژی را بیشتر می‌کند.

اردکانیان ادامه داد: ضرورت دارد هم دستگاه های اجرایی کشور و هم مردم در استفاده از وسایل سرمایشی که نقش مهمی در مصرف آب و انرژی دارند دقت بیشتری به خرج دهند تا بتوان تابستان امسال را بدون دغدغه و نگرانی پشت سرنهاد.

* افتتاح 290 طرح مهم و بزرگ صنعت آب و برق تا پایان امسال

وی افزود: وزارت نیرو امسال برنامه به ثمر رساندن 290 طرح بزرگ و مهم صنعت آب و برق را در قالب پویش #هر هفته الف_ب_ایران به طور جدی دنبال می‌کند.

وزیرنیرو خاطرنشان کرد: امروز هفته هفتم پویش #هر هفته الف_ب_ایران است که تاکنون و از ابتدای امسال 35 پروژه مهم آب و برق را به بهره برداری رسانده است.

اردکانیان سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح ها را حدود 8هزار میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: امید است تا هفته آخر اسفندماه امسال همه این طرح ها به بهره برداری برسد.

وی افزود: بهره برداری از 4 سد مخزنی، نیروگاه های حرارتی و غیرحرارتی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و آبرسانی روستایی از جمله مواردی است که در قالب این پویش به بهره برداری خواهند رسید.

وزیر نیرو امسال را خشک‌ترین سال 50 سال اخیر دانست که باید در مدیریت مصرف آب و انرژی جدی‌تر عمل کرد.

اردکانیان با بیان اینکه امیدوارم با رعایت ملاحظات بهداشتی، دیگر پیک یا موج جدیدی در موضوع کرونا نداشته باشیم، افزود: همه مراقب باشیم به ویژه در فصل انتخابات تا انتخابات باشکوه و فراموش نشدنی را با حضور گسترده همه مردم برگزار کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول