اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رنج‌هایی که کاشان از نبود پایش تصویری و دوربین‌های ثبت تخلف می‌برد

سال ۱۳۹۰ طبق مصوبه شهرداری‌ها موظف شدند دوربین‌های ثبت تخلف را در نقاط مشخص‌شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نصب کنند اما این اقدام در کاشان صورت نگرفته است.

رنج‌هایی که کاشان از نبود پایش تصویری و دوربین‌های ثبت تخلف می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، این شهر از داشتن دوربین‌های ثبت تخلف و دوربین‌های پایش تصویری محروم است، این در حالی است که بدون شک نصب دوربین‌های پایش تصویری در سطح شهر امنیت، سلامت و رانندگی را تضمین و به کاهش تردد در سطح شهر نیز کمک می‌کند.

نصب دوربین در سطح شهر کاشان یکی از ضرورت‌های بسیار مهم است چرا که شهروندان هرروز شاهد تصادفات و تخلفات شهری بوده و در خیابان‌های کاشان‌ در نبود پلیس این تخلفات افزایش می‌یابد؛ تخلفاتی که اگر دوربین نظارتی وجود داشت بخش قابل توجهی از آن‌ها انجام نمی‌شد.

سال ۱۳۹۰ طبق مصوبه شهرداری‌ها موظف شدند دوربین‌های ثبت تخلف را در نقاط مشخص‌شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نصب کنند اما این اقدام در کاشان صورت نگرفته است. بر اساس تخمین کارشناسان این حوزه، تقریباً ۱۵ میلیارد تومان هزینه نصب دوربین‌های ثبت تخلف و پایش تصویری است و شهرداری کاشان طبق مصوبه باید در این زمینه ورود کند.

یکی از دیگر مزایای نصب دوربین‌های مداربسته، پایش تصویری در اماکن عمومی است و می‌توان گفت دوربین مداربسته بهترین شاهد جرم است و تصاویر ضبط‌شده توسط دوربین‌ها می‌توانند به‌ عنوان مدرک به مراجع قانونی ارائه شوند.

 

 کاشان رتبه آخر استانی در پایش تصویری

مهدی پاکروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان این که کاشان از نظر پایش تصویری رتبه آخر در استان را دارا است، اظهار داشت: رسانه در فرهنگ‌سازی ترافیکی مؤثر است، خبرنگاران با مطالبه‌گری برای امنیت ترافیکی شهر بیشتر تلاش کنند.

رئیس پلیس راهور کاشان با اشاره به آمار بالای تصادفات گفت: رسانه در کاهش تصادفات نقش مؤثری دارد و می‌تواند با قلم خود فرهنگ‌سازی کند تا جامعه به قوانین رانندگی احترام گذاشته و کاهش تصادف را شاهد باشیم.

۶۰ درصد تصادفات رانندگی مربوط به موتورسواران

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد تصادفات با موتورسیکلت اتفاق می‌افتد که یک‌سوم آن منجر به فوت می‌شود، این در حالی است که اکثر خانواده‌ها ممانعتی برای موتورسواری فرزندان خود ندارند و بعضاً برای تشویق و تجلیل از فرزند خود به آن موتورسیکلت هدیه می‌دهند در حالی‌ که نه به آن‌ها آموزش ترافیکی و نه لباس ایمنی می‌دهند.

پاکروان با بیان این مطلب که نیروی انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات محسوب می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی و پایش تصویری بسیار کمک‌کننده در کاهش تصادفات خواهد بود از  این‌ رو آموزش ترافیکی خانواده‌ها و تلاش شهرداری در ایجاد دوربین‌های کنترل‌کننده می‌تواند در کاهش مرگ‌ و میرها مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهور کاشان با اشاره به این مطلب که فرهنگ‌سازی باید در سه مرحله انجمادزدایی (باورهای غلط یخی که در اذهان نقش بسته)، راه‌های جایگزینی و تثبیت و استمرار روش‌های درست صورت بگیرد، افزود: فرهنگ‌سازی و تغییر روش‌های غلط در عادت‌های رفتاری کاری بسیار سخت است که با اطلاع رسانی درست رسانه به‌صورت مکرر در جامعه تثبیت خواهد شد بنا بر این از افراد واجد شرایط می‌خواهیم تا با نشان پلیس افتخاری به کمک پلیس راهور آمده و با ایده‌های نو ما را راهنمایی کنند.

یکی از ایرادات شهرستان کاشان جداسازی مسیرها است

وی گفت: اگر قرار باشد تصادفات در کاشان کمتر باشد باید آرام‌سازی و جداسازی صورت بگیرد، جداسازی به‌وسیله جداکننده‌ها و رفوژ میانی باید در محور امیرکبیر نصب بشود و در بلوار قطب راوندی، بلوار امام رضا و کمربندی کاشان نیاز به آرام‌سازی داریم.

پاکروان ادامه داد: هرچه از هسته مرکزی دورتر می‌شویم سرعت وسایل نقلیه بالاتر می‌رود و تصادفات سنگین‌تر و شدیدتر می‌شود، باید در آن قسمت‌ها آرام‌سازی صورت بگیرد، آرام‌سازی از طریق دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و یا سرعت گاه صورت‌پذیر است و راه دیگری هم ندارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول