اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت 240 آئین‌نامه اجرایی قوانین مجلس را تهیه نکرده است

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: براساس گزارش معاونت نظارت مجلس، دولت یازدهم و دوازدهم بیش از 240 آئین‌نامه اجرایی قوانین مصوب مجلس را تهیه نکرده است.

دولت 240 آئین‌نامه اجرایی قوانین مجلس را تهیه نکرده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 28 اردیبهشت) مجلس و در ارتباط با گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص نحوه اجرای سامانه‌های نظارتی در حوزه امور بانکی توسط دولت و نیز طرح اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهار داشت: اصل دغدغه نمایندگان درست است که اشکالاتی در سیستم اجرایی وجود دارد و دولت به وظایفش عمل نمی‌کند. همین الان قوانینی داریم و سامانه‌هایی هم داریم اما دولت اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: اشکال در نبودن قانون نیست بلکه در عدم اجرای قانون است و باید نظارت مجلس را اثربخش کنیم به نحوی که هیچ رئیس‌جمهور یا وزیر یا استانداری جرأت استنکاف از اجرای قانون را نداشته باشد. 

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: برابر گزارش معاونت نظارت مجلس، دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از 240 آئین‌نامه اجرایی مورد نیاز برای قوانین مصوب مجلس را تهیه نکرده‌اند؛ حالا ما مجدد قانونگذاری کنیم؟ 

وی با بیان اینکه باید یقه رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه را بگیریم که چرا قانون را اجرا نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: مگر اواخر سال 99 قانون تصویب نکرده‌ایم که بخشی از یارانه را به خاطر کرونا به مردم پرداخت کنند؟ آیا دولت آنطور که شما نمایندگان تصویب کردید آن را اجرا کرد؟

وی ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه آمده است که بانک مرکزی برای قرض‌الحسنه‌ای تک شعبه‌ای در شورای پول و اعتبار دستورالعمل تصویب کند؛ چهار سال گذشته است و قانون همچنان خاک می‌خورد و کاری نکرده‌اند. 

حاجی‌دلیگانی در پایان با بیان اینکه با اشاره به برخی اشکالات گزارش کمیسیون اقتصادی و پیشنهاد تقنینی آن در خصوص قانون اصلاح پایانه‌های فروشگاهی تأکید کرد: با این طرح، یکجا داریم چند قانون را اصلاح می‌کنیم و این مشکل ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول