اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وجود ۴۲۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به آمار زندانیان جرائم غیرعمد واجد شرایط گفت: تعداد ۴۲۹ نفر از زندانیان استان مازندران واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات ستاد دیه بوده و چشم انتظار کمک‌ها و بذل و عنایات خیران و انفاق‌کنندگان جامعه هستند.

وجود ۴۲۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های مازندران

علی استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران امروز طی گفت‌وگویی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و تاثیر آن در زندان‌های استان، اظهار کرد: پس از برگزاری جشن گلریزان با حضور مدیران دستگاه اجرایی و اصناف مبلغی در ماه مبارک بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان جمع‌آوری و قول همکاری و مساعدت داده شد.

وی افزود: با مساعدت انجام شده از سوی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند منابع مالی بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در ماه مبارک رمضان فراهم شد و با این مبلغ تعداد ۷۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان های مازندران آزاد شدند.

استادی تصریح کرد: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال منابع استانی، کشوری در قالب کمک بلاعوض و وام کم بهره پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به آمار زندانیان جرائم غیرعمد واجد شرایط گفت: تعداد ۴۲۹ نفر از زندانیان استان مازندران واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات ستاد دیه بوده و چشم انتظار کمک‌ها و بذل و عنایات خیران و انفاق‌کنندگان جامعه هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۴۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مساعدت ستاد دیه از زندان‌های مازندران آزاد و به آغوش جامعه و خانواده‌شان بازگشتند.

وی کمک به آزادی زندانی جرائم غیرعمد را کمک به جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: پس از ورود سرپرست خانوار به زندان، خانواده زندانی که در فرآیند ارتکاب به جرم یا اتفاق هیچ نقش نداشتند، ناخواسته در معرض تهدیدات و نامنی اجتماعی قرار می‌گیرند و عدم توجه به این موضوع می‌تواند هر جامعه‌ای را با بحران اجتماعی مواجه سازد.  

استادی بیان کرد: به‌منظور تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰ محفل انس با قرآن با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در زندان‌های ده گانه مازندان برگزار شد. 

مدیرکل زندان‌های مازندران ادامه داد: برگزاری مراسم ادعیه‌خوانی، تلاوت قرآن در قالب جزخوانی گروهی و انفرادی، ختم قرآن، کلاس‌های آموزش احکام، ذکر و راز و نیاز ، توجه ویژه به ضیافت افطاری و سحری در زندان و به‌کارگیری ۲۴ روحانی در امر تبلیغ را از مهم‌ترین برنامه‌های زندان‌های مازندران برشمرد.

این مسؤول افزود: با اجرای طرح معنوی اعتکاف در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تحت عنوان "در هواخوری خدا" تعداد ۴۵۰ نفر از زندانیان به‌صورت داوطلبانه در این برنامه شرکت کردند.

وی یادآور شد: سرکشی و دیدار با ۲۱ خانواده زندانیان نیازمند در ماه مبارک رمضان یکی دیگر از برنامه‌های مهم زندان‌های استان بود که با همکاری و مشارکت رئیس کل دادگستری، دادستان‌ها، روسای زندان‌ها و اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان انجام شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول