اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

استقرار دولتی تحول‎خواه با نظریه‌ای جامع، برای ارتقاء امید در جامعه ضروری است

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای تصریح کرد: استقرار یک دولت قوی، تحول‎خواه و عدالت‌مدار که دارای نظریه‌ای جامع و منسجم و برنامه کامل و موثر برای استفاده از فرصت‌ها جهت حل مشکلات، که مورد حمایت وسیع ملت باشد، برای تحول اساسی و ارتقاء امید در آحاد جامعه و بخصوص جوانان ضرورتی حیاتی دارد.

استقرار دولتی تحول‎خواه با نظریه‌ای جامع، برای ارتقاء امید در جامعه ضروری است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سیّد ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای‌عالی فضای مجازی و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تحول و عدالت

مردم سرافراز ایران اسلامی؛

امروز که به فضل الهی انقلاب اسلامی ایران با معماری خمینی کبیر و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب گام دوم خویش را آغاز کرده، نظام حکمرانی کشور در یک پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز به سر می‌برد و از این حیث انتخابات ریاست جمهوری 1400 به عنوان آخرین انتخابات قرن چهاردهم و طلوع قرن پانزدهم اهمیت شایانی دارد.

دولت در تاریخ سیاسی معاصر همواره نقطه‌ توازن و تعادل نظام حکمرانی کشورها بوده است. اما در عصر فضای مجازی (جهانی‌شدن، اطلاعاتی‌شدن، شبکه‌ای‌شدن، اجتماعی‌شدن و ...) که از مهم‌ترین پیامدهای آن «دولت‌گریزی» و «ساختارشکنی» برشمرده می‌شود، این نقطه توازن و تعادل دستخوش تغییرات اساسی شده است. بنابراین اگر دولت جدید (1400) نتواند ضمن اتکا به مبانی و آرمانهای انقلاب اسلامی، نقش و کارویژه‌ خود را در این شرایط جدید در چارچوب یک نظریه جامع بازتعریف کند و مانند سنوات گذشته که با دولتهای بدون نظریه و برنامه جامع مواجه بوده‌ایم، به مسیر خود ادامه دهد، نظام حکمرانی با چالشهایی جدی مواجه و کشور در لبه پرتگاهی قرار خواهد گرفت که تبعات و پیامدهای سهمگینی را در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی در پی دارد که «سرنوشتی جز عقب‌ماندگی و استعمار از جانب قدرت‌ها» نخواهد داشت. ابرچالشهای کشور و جزئیات مسائل آنها نظیر موارد زیر می تواند در تسریع وضعیت پیش‌گفته موثر باشد:

مواجهه نامناسب دولت با تحولات جهانی؛
فشار تحریمها و تعمیق مشکلات؛
بحران آب، گرد و غبار، آلودگی هوا و سایر بحران‌های زیست‌محیطی؛
بی‌عدالتی، فساد ساختاری، رکود اقتصادی، تورم و افزایش فقر و محرومیت، بحران اشتغال، رفاه نامناسب، آسیبهای فزاینده اجتماعی و فرهنگی، انسداد چرخش نخبگان و ... و جلوه‌دادن آنها بنحوی که امیدی به حل آنها نباشد؛
افزایش حاشیه‌نشینی برآمده از مهاجرت روستا به شهر و از متن شهر به حاشیه (سقوط طبقه متوسط)؛
عدم انسجام دولت و حکومت؛
مداخله خارج از ضابطه نهادهای نظارتی در دولت؛  
...

البته کشور برخوردار از فرصت‌های کم‌نظیری است که می‌تواند علاوه بر حل ابرچالش‌های پیش‌رو، باعث سربلندی و فتح قله‌های پیشرفت نیز شود. فرصت‌هایی مانند:

رهبری فرزانه و وحدت بخش؛
ملتی صبور و وفادار؛
جوانان تحصیلکرده و متخصص؛
منابع و ذخایر عظیم انرژی، معدنی و طبیعی؛
موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی و ژئوپلیتیکی؛
اصالت تمدنی، هویتی و تنوع کم نظیر قومیتی؛
تنوع کم‌نظیر زیستی و اقلیمی؛
تغییر موازنه قدرت در مقیاس جهانی و منطقه‌ای و افزایش روزافزون قدرت ایران
....

لذا استقرار یک دولت قوی، تحول‎خواه و عدالت‌مدار که دارای نظریه‌ای جامع و منسجم و برنامه کامل و موثر برای استفاده از فرصت‌ها جهت حل مشکلات، که مورد حمایت وسیع ملت باشد، برای تحول اساسی و ارتقاء امید در آحاد جامعه و بخصوص جوانان ضرورتی حیاتی دارد.

بر این اساس اینجانب با توجه به سابقه بیش از 4 دهه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در عرصه‌های گوناگون، برخورداری از آگاهی نسبی از وضعیت جهان و ایران، بهره مندی از دانش فنی در سطح عالی و علوم انسانی، سابقه طولانی در سطوح مدیریت عالی حوزه فناوری کشور، تجارب طولانی در حوزه ارتباطات و فعالیتهای بین‌المللی و تعامل با شرکتهای بزرگ جهان (حدود 40 کشور)، تجربه مدیریت کلان اقتصادی از جمله در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه‌های وابسته به آن، اشراف کامل بر قابلیتها و ظرفیتهای فضای مجازی، تجربه مدیریت اجتماعی و شناخت آسیبهای جامعه، آگاهی و ایمان به توانمندیها و ظرفیتهای کشور، تجربه اجرای پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور و اشراف به مسائل استانها، تحقیق و تدریس در سطوح عالی دانشگاهی، اعلام آمادگی می‌کنم، آبرو و جان خود را برای خدمت به مردم و نظام اسلامی به میدان آورم. بطور جدی بر این باور و اعتقادم این دوره نیازمند حضور چهره‌های پرتجربه، توانمند و کارآمد – و نه لزوما تکراری- و بخصوص اطمینان‌بخش در سبد انتخاب مردم است و داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی ارائه نمایند.

لذا اینجانب در مراحل بعدی فرآیند انتخابات، برنامه ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با یکصد و پنجاه مشکل و صورت مساله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است ارایه و در معرض قضاوت عموم ملت شریف و عزیز ایران قرار خواهم داد.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول