اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

نامزدها به جای نفی یکدیگر به کارنامه خود نگاه کنند/ کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌‌های واهی ندهند

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌های واهی ندهند، گفت: مردم دیگر تکرار اشتباهات را نمی‌پذیرند و کاندیداها به جای نفی یکدیگر به کارنامه خود نگاه کرده و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نامزدها به جای نفی یکدیگر به کارنامه خود نگاه کنند/ کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌‌های واهی ندهند

علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مردم دیگر تکرار اشتباهات دولت فعلی را نخواهند پذیرفت، اظهار داشت: باید بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور و راهبرد اصلی  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد تا براساس تأکیدات مقام معظم رهبری دولتی جوان و حزب‌اللهی روی کار آید.

وی درباره تحقق دولت جوان انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: رئیس دولت آینده باید ولایتمدار بوده و به آرمان‌های نظام پایبند باشد زیرا این مصادیق علاوه بر صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان، توسط مردم نیز سنجش می‌شود بنابراین تشکیل دولت جوان و حزب‌اللهی به عنوان یک تکلیف شرعی بر همه کاندیداهای انتخابات واجب است.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: در حال حاضر کشور نیازمند نیروی جوان متخصص و نخبه برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی است چرا که نه تنها می‌توان با استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان دانشگاهی موانع تولید را حذف کرد بلکه در راستای تحقق شعار سال و سرعت بخشیدن به موتور محرک اقتصاد کمک کرد.

احمدی ادامه داد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در تشکیل کابینه دولت‌ها استفاده از نیروهای جوان متخصص و حزب‌اللهی است که می‌توانند بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را مدیریت کرده و چرخ دنده‌های تولید را با سرعت و کیفیت بیشتری بچرخانند.

وی اضافه کرد:‌ در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدایی می‌تواند دولت مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری را تشکیل دهد که هدف اصلی‌اش خدمت‌رسانی به ملت و حفظ آرمان‌های جمهوری اسلامی باشد این در حالی است که همه کاندیداها باید تا زمان برگزاری انتخابات اخلاق‌مداری را مورد توجه قرار داده و در چارچوب قوانین و مسیر نظام اسلامی گام بردارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: مردم ایران برای انتخاب نامزد اصلح به کارنامه افراد نگاه می‌کنند پس در نتیجه کاندیداها ضمن رعایت اخلاق‌ به جای نفی یکدیگر باید به کارنامه خود نگاه کنند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند زیرا مردم کارآمدی و کارآیی را قبول دارند و از وعده‌ای دروغ و تکرار اشتباهات را نمی‌پذیرند چرا که تکرار حرف‌های گذشته بی‌انگیزگی را در مردم به وجود می‌آورد.

احمدی با بیان اینکه کارنامه افراد نشان‌دهنده عملکرد آنها است، عنوان کرد: جملات تکراری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با احساسات مردم بازی می‌کند و باید بدانید امروز دیگر بین سلبریتی‌ها و عامه مردم تفاوتی وجود ندارد چرا که  اگر رئیس دولت و کابینه‌اش ناکارآمد باشد همه اقشار مختلف جامعه متضرر می‌شوند پس باید از انتخاب افراد ناکارآمد جلوگیری کرد.

وی درباره استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه سیاسی تأکید کرد: امروز یکی از مشکلات کشور ما مربوط به مفاهیم است که باید به گفتمان تبدیل شود چرا که در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌توان از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اداره کشور بهره گرفت. البته سبک و سیاق استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی کشور نیازمند بازنگری است. زیرا برای مدیریت بخش‌های مختلف کشور باید یک فرهنگ‌سازی عمومی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: هر مسئول با فاکتور شایسته‌سالاری و پاسخگو بودن در قبال تصمیمات و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد باید پاسخگو باشد زیرا صندلی که آنها بر روی آن می‌نشینند امانتی برای خدمت کردن است.

احمدی گفت: کابینه دولت فعلی (دولت تدبیر و امید) از لحاظ تجربی افراد بی‌تجربه‌ای نیستند اما نکته ضعف اصلی این دولت نداشتن انگیزه خدمت است که باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم و کشور شده است.

وی ادامه داد: یکی از ایرادهای دولت آقای روحانی این بود که همه مشکلات کشور را به تحریم‌ها و برجام گره زد چرا که اگر به داشته‌های داخل اتکا می‌کردیم امروز معیشت دچار مشکل نمی‌شد. دولت می‌توانست در دادن مجوزهای فعالیت تولیدی سرعت عمل به خرج داده و یک تحول اقتصادی بنیادی را رقم می‌زد اما متأسفانه بیشتر وقت دولت به سیاست خارجی گذشت در حالی که نیاز مبرم امروز کشور ما سیاست داخلی بوده و هست.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این موضوع که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سخنان خود طرح‌های کلی ارائه دهند قابل قبول نیست بلکه باید برای همه بخش‌های مختلف برنامه داشته و جزئیات برنامه‌ها و طرح‌هایشان را برای مردم بازگو کنند و اینکه گفته می‌شود دولت اختیارات لازم را نداشته است قابل پذیرش نیست چرا که اگر دولت اختیار نداشت چرا اکنون برخی از افراد دولت در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند.

احمدی در پایان با انتقاد از اینکه بسیاری از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آدرس غلط به مردم می‌دهند، گفت: مردم نمی‌گذارند دیگر شعار نامزدها جای عمل واقعی به وعده‌های‌شان را بگیرد پس نامزدها باید کمتر وعده داده و بیشتر عملگرا باشند. بنابراین اگر دولت تحولگرا و جوان با رئیس مجرب و ولایتمدار بر روی کار آید چرخ دنده‌های اقتصادی کشور را با کیفیت و سرعت قابل قبول به حرکت درخواهد آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول