اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خرس تصادفی کرمانشاه به طبیعت بازگشت

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: خرس قهوه‌ای که بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت دچار آسیب‌دیدگی شده بود پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه، به آغوش طبیعت بازگشت.

خرس تصادفی کرمانشاه به طبیعت بازگشت

فریدون یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: یک قلاده خرس قهوه‌ای دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری(ماکسیما) در محور اسلام آبادغرب– ماهیدشت دچار شکستگی از ناحیه دست شده بود.

وی ادامه داد: از همان ساعات اولیه حادثه، محیط‌بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به بررسی موضوع و اقدامات لازم برای نجات خرس قهوه‌ای اقدام کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: افزود: بلافاصله عملیات بیهوشی بر روی خرس قهوه‌ای توسط دامپزشک اداره کل صورت گرفت و نسبت به جابجایی حیوان مذکور به مرکز قرنطینه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مداوا اقدام شد.

وی تصریح کرد: بلافاصله خرس قهوه‌ای در کلینیک نبض استان مورد جراحی از ناحیه دست قرار گرفت و پس از عمل جراحی به منظور مراقبت ویژه به مرکز قرنطینه حیات وحش منتقل شد.

یاوری افزود: پس از 2 هفته تلاش شبانه روزی و مراقبت ویژه به‌وسیله محیط‌بانان و تزریق داروهای آنتی بیوتیکی توسط دامپزشک اداره کل، شرایط لازم برای رهاسازی خرس قهوه‌ای پس از بهبودی کامل محیا شد.

وی گفت: سرانجام حیوان مذکور روز گذشته و با حضور سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان و محیط بانان استان در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشت.

یاوری در پایان از تمامی محیط بانان، دوستداران محیط زیست و افرادی که بصورت ویژه و شبانه روزی در تیمار خرس مصدوم مشارکت داشتند قدردانی کرد و گفت: استان کرمانشاه یکی از زیستگاه‌های مهم خرس قهوه‌ای در غرب کشور است، لذا ضروری است رانندگان وسایل نقلیه هنگام تردد به ویژه در ساعات شبانگاهی سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا از بروز حادثه با حیات وحش منطقه پیشگیری بعمل آید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول