اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تیر سوءمدیریت بر سینه هیات تیراندازی/ برگزاری لیگ تیراندازی تلاشی برای رهایی از رخوت

رئیس هیئت تیراندازی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری لیگ در اهداف پروازی و واگذاری 5 سالن تیراندازی به هیئات تنها راه برون رفت از رخوت در رشته تیراندازی است.

تیر سوءمدیریت بر سینه هیات تیراندازی/ برگزاری لیگ تیراندازی تلاشی برای رهایی از رخوت

مریم سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه هیئت تیراندازی چهارمحال و بختیاری با شیوع کرونا دچار رخوت شده است، گفت: در تلاش هستیم تا لیگی برای اهداف ثابت و اهداف پروازی برگزار کنیم چرا که در رشته اهداف پروازی سلاح‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این طریق با حذف هزینه سیبل و داور مخارج کمتر می‌شود.

رئیس هیئت تیراندازی چهارمحال و بختیاری افزود: واگذاری پنج سالن ورزشی موجود در سطح استان به هیئت‌ها می‌تواند در ایجاد امید و تأمین بودجه مؤثر باشد.

پنج سالن‌ ورزشی در استان کاربری اداری دارد

وی اظهار داشت: در حال حاضر سالن‌های مذکور که بعضا ۷۰ تا ۸۰ درصد امکانات ورزشی را دارند، کاربری اداری دارد و رایزنی‌ها برای استفاده ورزشی از این مکان‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

سلطانی با بیان اینکه از زمان عهده‌دار شدن این سمت توانستم دو خط تیراندازی در استان ایجاد کنم، افزود: برای بهبود شرایط بودجه بیشتری لازم است.

نبود زیرساخت استاندارد در دو قطب تیراندازی چهارمحال و بختیاری

رئیس هیئت تیراندازی استان با اشاره به مشکلات این رشته در استان توضیح داد: شهرستان‌های شهرکرد و بروجن از قدیم به عنوان دو مهد تیراندازی تفنگ و تپانچه در استان شناخته شدند اما زیرساخت‌های لازم از جمله سالن تیراندازی استاندارد در آن‌ها وجود ندارد.

سلطانی ادامه داد: تنها یک سایت اهداف پروازی در استان فعال است که پس از رفع مشکلات حقوقی اکنون در حال استفاده است و تنها ۸ یا ۱۰ خط فعال در استان وجود دارد که جوابگوی مسابقات گسترده و بین‌المللی نیست و این امر نیازمند سالن تمام الکترونیک است.

تیراندازی به‌دلیل گران بودن مورد اقبال قرار نمی‌گیرد

رئیس هیئت تیراندازی در استان با بیان اینکه تیراندازی رشته گران ‌قیمتی است، گفت: قیمت اسلحه بادی 90 تا 100 میلیون تومان و تپانچه ۷۰ تا ۶۰ میلیون تومان است که همین مسئله موجب کاهش استقبال مردم از این رشته شده است.

وی با بیان اینکه برخی از ورزشکاران انتظار دارند مسابقات این رشته رایگان برگزار شود، عنوان کرد: در این صورت در تأمین هزینه‌های هیئت دچار مشکل می‌شویم.

سلطانی با بیان اینکه تجهیزات این رشته شامل تفنگ و تپانچه است که سلاح‌های ساچمه با کالیبر فشنگ ۲۲ و ۲۳ یا سلاح‌های ساچمه‌زن دارد، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل تحریم و خرابی سلاح‌های موجود امکان ارتقای تجهیزات وجود ندارد.

رئیس هیئت تیراندازی استان با بیان اینکه تنها محدودیت این رشته وزن ورزشکاران است، گفت: اگر افراد در سنین پایین قصد ورود به این ورزش را دارند باید دارای وزن ۵۰ کیلوگرم باشند تا بتوانند اسلحه را در دست خود نگه دارند.

ظرفیت خوب چهارمحال و بختیاری در پرورش تیراندازان ملی‌پوش

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم چهارمحال و بختیاری سلاح به دست هستند و حدود 30 هزار اسلحه دارای مجوز در استان وجود دارد، از سال 80 که فعالیت این هیئت ورزشی در استان آغاز شد، به عنوان یکی از بهترین تیم‌های کشور توانستیم 16 تا 19 نفر ملی‌پوش تربیت کنیم.

سلطانی با اشاره به اینکه فعلاً مسابقاتی در کشور برگزار نمی‌شود، افزود: تنها تلاش فدراسیون در این شرایط آماده کردن ورزشکاران برای المپیک است لذا شهرستان‌ها هزینه چندانی برای تیم‌ها نمی‌کنند و در حد معمول به ورزشکاران تمرین می‌دهند.

رئیس هیئت تیراندازی استان اظهار کرد: با وجود کرونا ورزشکاران با برنامه در منازل در حال تمرین هستند اما اگر مسابقاتی پیش رو باشد نیاز به تمرین حرفه‌ای دارند که با توجه به پتانسیل‌های مدال‌آوری در اعضای تیم استان رتبه‌های بالایی کسب خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: از این شرایط اقتصادی نباید گله‌مند باشیم متاسفانه ورزش آخرین حوزه‌ای است که ردیف بودجه دریافت می‌کند لذا امیدوارم اتفاقی برای کشور رخ دهد که از این وضع اقتصادی خارج شویم و اوضاع هیئت‌های ورزشی بهبود یابد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول