به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیاوش امیر مکری در آیین افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه شهید باکری ارومیه، اظهار داشت: با توجه به گذشت بیش از ۱۹سال از نصب سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه و استهلاک دستگاه بهکارگیری سیستمهای نوین کمک ناوبری بر اساس آخرین معیار و استانداردهای سازمان هواپیمایی و نصب این سامانه کمک ناوبری در فرودگاه ارومیه ضروری بود.
وی ادامه داد: فرسودگی، فناوری قدیمی و مستهلک شدن سامانه کمک ناوبری و نیز مانیتورینگ پیشرفته نسبت به سیستمهای قدیمی، تاثیر موانع اطراف بر عملکرد این سیستم و کاهش خطا در آن، از مهمترین دلایل جایگزینی سیستم جدید است که سبب ارتقای ایمنی پروازی به شکل قابل ملاحظهای میشود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: این طرح در مجموع با صرف ۴۵ روز کاری در آبان ماه سال ۹۹ با وجود محدودیت های کرونایی کارشناس اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی فرودگاه ارومیه به پایان رسید.
امیر مکری تصریح کرد: راهاندازی، عملیات کردن سیستم و تنظیمات سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه باید توسط کارشناسان کارخانه سازنده انجام میشد که با توجه به شرایط تحریمهای ظالمانه و عدم همکاری شرکت سازنده ، متخصصان الکترونیک هواپیمایی این تهدید را به فرصت تبدیل و با تخصص و پشتکار این دانش را بومی سازی کردند.
وی با بیان اینکه طی ۲۵ روز کاری عملیاتی کردن سیستم به اتمام رسید و در عملیات وارسی پروازی سیستم کمک ناوبری مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: هزینه اجرای این پروژه ۱۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ارتقای ایمنی پرواز و عملکرد بهینه سامانه ناوبری با کمترین خطا، افزایش شاخصههای ارائه سرویس ناوبری ۲۴ ساعته شامل دقت، صحت، پیوستگی و قابلیت دسترسی در دو بخش مسیرهای هوایی و طرح های تقرب فرودگاهی و مانیتورینگ پیشرفته در مقایسه با سامانه های قدیمی از مزایای های این طرح است.
انتهای پیام/