اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: راه‌اندازی، عملیات کردن سیستم و تنظیمات سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه باید توسط کارشناسان کارخانه سازنده انجام می‌شد که با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و عدم همکاری شرکت سازنده، متخصصان الکترونیک هواپیمایی این تهدید را به فرصت تبدیل و با تخصص و پشتکار این دانش را بومی سازی کردند.

راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیاوش امیر مکری در آیین افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه شهید باکری ارومیه،  اظهار داشت: با توجه به گذشت بیش از ۱۹سال از نصب سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه و استهلاک دستگاه به‌کارگیری سیستم‌های نوین کمک ناوبری بر اساس آخرین معیار و استانداردهای سازمان هواپیمایی و نصب این سامانه کمک ناوبری در فرودگاه ارومیه ضروری بود.

وی ادامه داد: فرسودگی، فناوری قدیمی و مستهلک شدن سامانه کمک ناوبری و نیز مانیتورینگ پیشرفته نسبت به سیستم‌های قدیمی، تاثیر موانع اطراف بر عملکرد این سیستم و کاهش خطا در آن، از مهم‌ترین دلایل جایگزینی سیستم جدید است که سبب ارتقای ایمنی پروازی به شکل قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: این طرح در مجموع با صرف ۴۵ روز کاری در آبان ماه سال ۹۹ با وجود محدودیت های کرونایی کارشناس اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی فرودگاه ارومیه به پایان رسید.

امیر مکری تصریح کرد:  راه‌اندازی، عملیات کردن سیستم و تنظیمات سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه باید توسط کارشناسان کارخانه سازنده انجام می‌شد که با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و عدم همکاری شرکت سازنده ، متخصصان الکترونیک هواپیمایی این تهدید را به فرصت تبدیل و با تخصص و پشتکار این دانش را بومی سازی کردند.

وی با بیان اینکه طی ۲۵ روز کاری عملیاتی کردن سیستم به اتمام رسید و در عملیات وارسی پروازی سیستم کمک ناوبری مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: هزینه اجرای این پروژه ۱۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ارتقای ایمنی پرواز و عملکرد بهینه سامانه ناوبری با کمترین خطا، افزایش شاخصه‌های ارائه سرویس ناوبری ۲۴ ساعته شامل دقت، صحت، پیوستگی و قابلیت دسترسی در دو بخش مسیرهای هوایی و طرح های تقرب فرودگاهی و مانیتورینگ پیشرفته در مقایسه با سامانه های قدیمی از مزایای های این طرح است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول