اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آژیرهای هشدار در تل‌آویو/ القسام: حمله موشکی بزرگ به تل‌آویو انجام شد

همزمان با به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار در تل‌آویو، سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد ده‌ها فروند موشک و راکت را به سمت تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند.

آژیرهای هشدار در تل‌آویو/ القسام: حمله موشکی بزرگ به تل‌آویو انجام شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی بامداد یکشنبه از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار عملیات راکتی در تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه از حمله عسقلان و اشدود، همزمان با پایان مهلت دو ساعته حماس خبر دادند.

پیش از این، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که همزمان با پایان مهلت دو ساعته حماس به صهیونیست‌ها، «ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام تا لحظاتی دیگر سخنان مهمی را از آنتن زنده شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» بیان می‌کند.

بعد از آژیرهای هشدار،  «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد: «ما در واکنش به بمباران برج الجلا حمله بزرگی را با ده‌ها موشک به تل‌آویو و اشدود انجام می‌دهیم».

رسانه‌های اسرائیلی با انتشار این تصویر، نوشتند که گروه‌های مقاومت غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کرده است.

مناطق دورتر از تل‌آویو هم نیز هدف قرار گرفتند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی نابلس و نتانیا نیز پرواز کردند.

 

 

برخی منابع می‌گویند در عرض چند دقیقه بیش از ۳۰ فروند راکت و موشک فقط به تل‌آویو شلیک شده است.

 به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، صدای آژیرهای هشدار به‌طور ممتد در تل‌آویو و دیگر مناطق به‌گوش می‌رسد و خواب را از چشمان صهیونیست‌های اشغالگر ربوده است.

خبرنگار شبکه «الجزیره» از فلسطین اشغالی گزارش داد: «راکت‌های شلیک‌شده از نوار غزه، به منطقه هشارون در شمال تل‌آویو رسیدند. سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌ها تقلا می‌کنند اما تعداد آنها بسیار زیاد است. ».

الجزیره ادامه داد: «صدای آژیرهای هشدار در تل‌آویو، پس از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در این منطقه، بار دیگر بلند شد. موشک های شلیک‌شده توسط گردان‌های القسام، تل‌آویو، مرکز و جنوب و سواحل فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. از جنوب فلسطین اشغالی تا هرتزیلیا، میلیون‌ها صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها گریخته‌اند».

 

 

وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز گزارش داد راکت‌های شلیک‌شده از نوار غزه و ترکش‌های موشک‌های گنبد آهنین که برای راهگیری آنها در آسمان منفجر می‌شوند، به تعداد زیادی از خانه‌های صهیونیست‌ها در جنوب و مرکز فلسطین اشغالی برخورد کرده است.

این وبگاه با بیان اینکه در اشدود، غان عونه و ریشون لتسیون چنین برخوردهایی رخ داده است، اما مدعی شد که فعلا گزارشی از مجروح یا زخمی شدن صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد از نیمه‌شب یکشنبه تا این لحظه (به وقت محلی) بیش از ۴۰ فروند راکت و موشک به مناطق صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز به نقل از شبکه ۱۲ اسرائیل نوشت: «همه آن چیزهایی که به سمت ما شلیک می‌شود، نه از ایران آمده، نه از سینا و نه از سودان، بلکه تماماََ ساخت خود غزه است».

 

 

الجزیره ساعتی بعد از عملیات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه شهرهای اشغالی، خبر داد: «رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند پس از شلیک موشک از غزه به تل‌آویو ، ۱۰ صهیونیست هنگام فرار به پناهگاه‌ها زخمی شدند».

پیش از این، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی رجزخوانی تلویزیونی در بامداد یکشنبه، با «منصفانه» توصیف کردن کشتار کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، تهدید کرد که به حملات شدیدتر علیه فلسطینیان ادامه می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۳۹ شهید از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن رسیده است. همچنین بیش از ۷۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«ابو عبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام نیز شامگاه شنبه گفت که به دستور «ابوخالد محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، منع آمد و شد در تل‌آویو و شهرهای اطراف آن برای دو ساعت از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی تا ساعت ۱۲ متوقف خواهد شد و پس از آن صهیونیست‌ها باید بار دیگر بر روی یک پا بایستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول