اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار هیأتی از حزب‌الله با نمایندگان جهاد و حماس در لبنان

یک روزنامه لبنانی گزارش داد که هیأتی به ریاست معاون دبیر‌کل جنبش حزب‌الله لبنان به منظور تأکید بر یکپارچگی گروه‌های مقاومت با سران حماس و جنبش جهاداسلامی فلسطین دیدار کرده‌ است.

دیدار هیأتی از حزب‌الله با نمایندگان جهاد و حماس در لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی «الاخبار»، شامگاه جمعه (دیشب)، گزارش داد که هیأتی از جنبش حزب‌الله لبنان به ریاست شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل این جنبش با «اسامه حمدان» و «احمد عبدالهادی» سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان و همچنین «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، شیخ نعیم قاسم در این دیدار گفت که این اقدام «مطابق با دستور سید حسن نصرالله دبیرکل [حزب‌الله] صورت گرفته تا تأکید شود ما با آن‌ها و با مقاومت ملت سربلند و شجاع فلسطین هستیم؛ ملتی که چنین موضع شرافتمندانه‌ای در رویارویی با دشمن اسرائیلی دارد».

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تأکید کرد که حزب‌الله «همواره با مقاومت فلسطین، جهاد مردم این کشور و آزادسازی قدس است. ما به منظور حمایت، تأیید و پشتیبانی از آن‌ها در تمام مسیرها همراه آن‌ها هستیم و همواره به وظایف، آنطور که گام‌ها و مراحل مختلف ایجاب می‌کند، عمل خواهیم کرد».

مطابق با این گزارش، شیخ نعیم قاسم همچنین اضافه کرد: «هر که امروز می‌گوید با فلسطین است، باید با مقاومت باشد و کسی که با مقاومت نیست با فلسطین هم نیست حتی اگر سخنرانی‌های پرسروصدایی داشته باشد زیرا فلسطین نیازمند جهاد، شهادت و کمک است».

وی اظهار داشت آنچه امروز در فلسطین اشغالی جریان دارد، «مرحله ساخت معادله‌ای جدید در داخل [خاک] فلسطین است که این معادله بر تمامیت ارضی فلسطین و یکپارچگی عمل میان قدس، اراضی ۱۹۴۸، کرانه باختری و غزه به صورت مساوی و پویا با افراد زنده و موشک‌ تأکید دارد تا اسرائیل بفهمد که مردم فلسطین اشغالگری هیچ نقطه از این سرزمین را نمی‌پذیرند و همچنین تا اسرائیل بداند که قدس "قدس الاقداس" است و نه‌تنها تمام فلسطینی‌ها با آن هستند و  برای جانفشانی در راه آن آماده‌اند بلکه تمام مردم منطقه و جهان که مقاومت را تأیید می‌کنند و دوست دارند، به آن قطب‌نمایی که جهت آن به سوی فلسطین است،‌ باور دارند».

این دیدار در حالی صورت گرفته است که درگیری‌ها برای ششمین روز متوالی همچنان میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان حملات خود را به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و اهالی قدس شدت بخشید به‌طوریکه این جنایت‌ها در روزهای اخیر به اوج خود رسید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول