اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بررسی جایگاه اسلام و ایران در قرن جدید در همایش «حکمت مطهر»

پانزدهمین همایش علمی«حکمت مطهر» با موضوع «اسلام و ایران در قرن جدید» روزهای دوشنبه ۲۷ و سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود.

بررسی جایگاه اسلام و ایران در قرن جدید در همایش «حکمت مطهر»

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس پانزدهمین همایش علمی«حکمت مطهر» با موضوع «اسلام و ایران در قرن جدید» در روزهای دوشنبه ۲۷ و سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه همایش روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه صدا وسیما و به صورت مجازی برگزار می‌شود. در این مراسم آیت‌الله صادقی رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام پارسانیا و حجت‌الاسلام رضوان‌طلب از استادان حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهند کرد. دبیری علمی این همایش بر عهده سیدحسن شهرستانی است.

مراحل دریافت مجوز درجه ISC این همایش نیز انجام شده است و مقالات برگزیده، با درجه ISC منتشر می‌شود. ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی، برگزاری پنل‌های تخصصی در خصوص محورهای موضوعی همایش و انتشار کتاب چکیده مقالات از دیگر برنامه‌‌های جانبی این همایش است.

در بخش اصلی پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر»، تعداد ۴۳ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۶ مقاله در این همایش ارائه خواهد شد. در بخش دانشجویی نیز تعداد  ۲۲ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش رسیده است که از این بین تعداد  ۴ مقاله ارائه می‌شود.

اعضای کمیته‌های اجرایی و علمی به شرح زیر است

کمیته اجرایی

احمد زرنگار، حسین قرائی، سیدعارف علوی، حجت‌الاسلام معتمدی، علی طهماسبی، علی ستاری، محمد شاهبازی، حسن قاسمی و محمد حسام پور

کمیته علمی

سید حسن شهرستانی(دبیر کمیته)، سیدمحمد حسینی، علیرضا پویا، محمدمهدی موسوی‌مهر، علی‌اصغر خندان، عزیزالله سالاری و احمد زرنگار

محور اصلی این همایش «اسلام و ایران در قرن جدید» است و محورهای فرعی شامل موضوعات زیر است:

۱- چشم‌انداز آینده اسلام و ایران در اصل تکاملی انقلاب اسلامی
۲- تأثیر علم، فرهنگ و ادب ایرانی در ایجاد تمدن نوین اسلامی
۳-هنر و رسانه به مثابه ارکان تمدن نوین اسلامی
۴- تحولات اجتماعی اسلام و ایران در قرن جدید
۵- علوم انسانی در قرن پانزدهم و ضرورت تحول
۶- بازخوانی و آسیب شناسی تجربه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در قرن گذشته
۷-هویت دینی و هویت ملی در بستر ارتباطات جهانی قرن جدید
۸- چشم انداز سبک زندگی، معنویت و اخلاق در قرن پانزدهم

علاقه‌مندان جهت حضور در همایش از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه صداوسیما می‌توانند از لینک https://connect.iribu.ac.ir/rce0ykp85ei5/?proto=true استفاده کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به وب سایت همایش: hekmatmotahar.iribu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول