اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 20 میلیارد دلاری دارایی ایلان ماسک پس از کنار گذاشتن بیت کوین

پس از اظهارات «ماسک» درباره ارز های مجازی، ارزش سهام تسلا 15 درصد و ارزش دارایی های وی 20 میلیارد دلار افت کرد و « ماسک» از جایگاه نخست به سوم ثروتمندان جهان نزول یافت.

کاهش 20 میلیارد دلاری دارایی ایلان ماسک پس از کنار گذاشتن بیت کوین

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، ارزش دارایی‌های ایلان ماسک ۲۰.۵ میلیارد دلار پس از برنامه زنده یکشنبه شب کاهش یافت و ارزش  سهم خودروی الکتریکی تسلا ۱۵ درصد افت کرد.

 در این برنامه زنده «ماسک» درباره ارز مجازی «داک کوین» صحبت هایی کرد که از نظر حاضران به مسخره بیشتر شبیه بود، «ماسک» در این برنامه افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین را مرتبط با مطالب منتشر شده‌ در توییتر شخصی خود ندانست.

پس از این صحبت ها ارزش سایر ارزهای مجازی هم تا ۲۱ درصد افت داشت این پایان ماجرا نبود روز چهارشنبه شرکت تسلا اعلام کرد هر چند پیش از این یک و نیم میلیارد دلار در ارز مجازی بیت‌کوین سرمایه گذاری کرده بود اما اکنون اوضاع عوض شده و حتی حاضر نیست پرداخت پول خودروهای تسلا با ارز مجازی را بپذیرد.

ماسک اعلام کرد: با این که هوادار بزرگ ارز بیت کوین است به دلیل ملاحظات زیست محیطی نمی‌تواند روی آن سرمایه‌گذاری کند این اظهار نظر ضربه سختی بر بیت کوین بود و در همان روز ارزش این ارز مجازی مهم در دنیا ۱۵ درصد افت کرد.

ارز مجازی بیت‌کوین بارها به دلیل مصرف بالای انرژی تحت انتقادهای شدید بوده است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که افزایش مصرف سوخت های فسیلی به محیط زیست ضربه بزند و تغییرات آب و هوایی را تشدید کند. این انتقادها در ماه های اخیر دقیقا همان زمانی که ارزش ارزهای مجازی صعودی بود، وجود داشت به طوری که بارها بیل گیتس میلیاردر حوزه فناوری از تاثیر بیت کوین بر تغییرات آب وهوایی انتقاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول