اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار آبگرفتگی معابر و صاعقه و تگرگ در ارتفاعات برخی استان ها/ گردوخاک در شرق ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت شنبه ۲۵ اردیبهشت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان های قم، مرکزی و اصفهان و ارتفاعات البرز و تهران پیش بینی می شود، در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

هشدار آبگرفتگی معابر و صاعقه و تگرگ در ارتفاعات برخی استان ها/ گردوخاک در شرق ادامه دارد

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بعد از ظهر امروز و اوایل امشب در استان های همدان، تهران، البرز، مرکزی، قم، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، فارس، غرب یزد، کرمان و ارتفاعات سمنان، مازندران و گلستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این شرایط جوی روز شنبه در استان هایی که نام برده شد ادامه دارد و فقط در آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی این شرایط جوی را نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: از بعدازظهر امروز ۲۴ اردیبهشت تا اواخر وقت شنبه ۲۵ اردیبهشت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان های قم، مرکزی، نیمه غربی اصفهان و ارتفاعات استان های البرز و تهران و فردا در غرب اصفهان و ارتفاعات کرمان پیش بینی می شود، در این راستا بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق کوهستانی و مستعد، محتمل است.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا توصیه می شود پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ، امتناع از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه در ساعات بعداز ظهر، حفظ وجمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مراتع و آمادگی سازمان ها و شهرداری ها برای آبگرفتگی معابر در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و این شرایط جوی روز دوشنبه در غرب اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی حاکم خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب کشور، غرب سواحل خزر و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان اظهار داشت: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول