اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آزادی 25 زندانی غیرعمد مالی از ابتدای امسال تاکنون در یزد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: مردم دارالعباده دو میلیارد و دویست میلیون تومان در رمضان 1442هجری قمری برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی کمک کردند.

آزادی 25 زندانی غیرعمد مالی از ابتدای امسال تاکنون در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سید مسعود عظیمی عصر دیروز، در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: نیکوکاران، خیرین و مردم نوعدوست استان یزد مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را در ماه مبارک رمضان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه اهدا کردند.

وی در ادامه از آزادی ۲۵ محکوم مالی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: بدهی این محکومین مالی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان از  آن را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ دو میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان زمینه آزادی این ۲۵ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم گردید که ۲ نفر از این محکومین زن و مابقی مرد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: از این تعداد زندانیان آزاد شده تعداد ۱۴ محکوم مالی، شش محکوم نفقه،  چهار محکوم مهریه، یک محکوم دیه بودند که با مساعدت مردم دارالعباده از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی تصریح کرد: ستاد دیه استان در این ماه پر خیر برکت اقدام به طراحی تعداد ۱۲ بنر به منظور جذب کمک‌های نیکوکاران و نصب آنها در نقاط پر تردد شهر و برگزاری سه ویژه برنامه گلریزان، تهیه و تولید و پخش سه ویژه برنامه گلریزان مجازی  به صورت اینترنتی و پخش آن از پیج یزد فرهنگ  نمود که کلیه این اقدامات با همت سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد انجام گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ادامه از عوامل برنامه تلویزیونی ماه مهربانی تقدیر و تشکر به عمل آورده و گفت: این برنامه همه روز از ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه استانی یزد پخش و تاثیر بسیار بسزایی در فرهنگ سازی و جذب کمک های نیکوکاران در ایام ماه مبارک رمضان داشت.

وی خاطرنشان کرد: طبق استفتائات به عمل آمده از مراجع عظام تقلید، اختصاص زکات فطریه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مغایرتی با متون فقهی ندارند و طبق نظر آیات عظام محمدتقی بهجت رحمت‌الله‌علیه، محمد فاضل لنکرانی رضوان‌الله‌‌علیه، سید علی سیستانی مدظله‌العالی، میرزا جواد تبریزی قدس‌سره، سید علی خامنه‌ای حفظه‌الله، ناصر مکارم شیرازی دام‌عزه، حسین نوری همدانی دامت‌برکاته و جمعی از علمای معزز اهل‌سنت پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: نیکوکاران‌ می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شکاره کارت مجازی ۶۶۶۸-۶۶۶۶-۷۲۷۰-۵۰۴۱ به نام ستاد دیه استان یزد و با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ کمک‌های خود را به این ستاد اهدا کنند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول