اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عصرجدید دیارخودرو آغازشد

شرکت دیارخودرو در آغاز عصری جدید از فعالیت، رسما تولید خودروهای سواری را با برنامه های گسترده آغاز کرد.

عصرجدید دیارخودرو آغازشد

18 سال از آغاز فعالیت سازه های خودرو دیار می گذرد و این مجموعه که تولید انواع مدل های خودرو سواری و پیکاپ را در کارنامه دارد با آغاز سال 1400 به سراغ تفکر و راهی جدید رفته که با تولید کراس اوور جدید    SOUEAST DX3   از روز دوشنبه 20اردیبهشت ماه آغاز شد.

دیارخودرو در این روز طی مراسمی به همت استاندار استان اصفهان وریاست سازمان صنعت و معدن استان اصفهان  و با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور،دادستان تهران  و مدیران شورای تامین و ستاد تسهیل استان خط تولید خودروهای سواری جدید این مجموعه را با کراس اوور جدید  DX3  رسما آغاز کرد.

دیارخودرو در زمره معدود شرکت های خودروساز کشور قرار دارد که در شرایط گوناگون تعهد معوق به مشتریان نداشته و همواره از حواشی فروش و تحویل به دور بوده است. این مجموعه در آستانه قرن جدید طرح‌های گسترده ای را برنامه ریزی کرده که با افتتاح خط تولید محصول جدید این شرکت استارت خورد.

شرکت دیارخودرو همچنین همزمان با آغاز تولید این کراس اوور جدید، تولید کراس اوور بایک X25 که پیشتر در برنامه این شرکت قرار داشته را نیز ادامه خواهد داد. فعالیت دیارخودرو در سال 1400 تنها محدود به این دو محصول نخواهد بود بلکه SUV تنومند        SOUEAST DX7   نیز به خطوط تولید دیارخودرو می پیوندد و سبد محصولات این خودروساز در سال 1400 را در سه کلاس ابعادی خودروهای شاسی بلند در کنار دو محصول سدان روز دنیا تکمیل می کند.

ظرفیت بیش از 80 هزار دستگاهی خطوط تولید دیارخودرو در کارخانه ای به وسعت140.000 متر مربع با فضای تولیدی بالغ بر 60.000 متر مربع بعنوان یکی از کاملترین خطوط تولید خودرو بخش خصوصی  واقع در شهر گلپایگان استان اصفهان، بستری مناسب برای سبد گسترده محصولات دیارخودرو در کلاسهای مختلف است. دیارخودرو در عصر جدید فعالیت، ضمن بهره گیری از ارتباط قدرتمند و همکاری تنگاتنگ با شرکای خارجی خود برای ایجاد تنوع در سبد محصولات در کلاس های مختلف، برنامه تولید محصولات بومی و اختصاصی با پلتفرم ملی با استفاده از فن آوری روز خودرو سازان اروپا را نیز در برنامه دارد. گام های بلند این شرکت خصوصی خودروساز در راستای طراحی و تولید نخستین کراس اوور بر اساس پلتفرم ملی بدون شک بزرگترین دستاورد در بین خودروسازان خصوصی کشور را رقم خواهد زد و نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان است.

شرکت SOUEAST  یکی از برندها نام آشنا در بازار خودرو کشورمان است که قدیمی ترین خودروهای ون چینی بازار با این برند همچنان در جاده های کشور در حال تردد هستند به عنوان شریک راهبردی و استراتژیک دیارخودرو و در کنار محصولات شرکت بایک که در حال تولید بوده است ، با تولید  دو محصول از سبد تولیدات 1400 این خودروساز قرار میگیرد.

دیارخودرو با جدیدترین پلتفرم ملی می آید

طی سال های گذشته خودروسازان دولتی عموما تولید محصولات با عنوان ملی یا بومی را یدک کشیده اند و خودروسازان خصوصی تنها در مسیر مونتاز و داخلی سازی حداقلی قدم برداشته اند. در این شرایط بارها از قطب سوم خودروسازی بعد از ایران خودرو و سایپا صحبت هایی به میان آمده اما هیچگاه نتیجه این  گفته ها به ظهور یک خودروساز با تفکر ملی و بومی ختم نشده بود تا اینکه دیارخودرو در آغاز عصرجدید فعالیت و در آغاز سال 1400 با معرفی پلتفرم اختصاصی، ملی و جدید این مجموعه رویکرد جدیدی را به نمایش گذاشت که می تواند منجر به طراحی خودروهای ملی و اختصاصی با برند اختصاصی این مجموعه شود.

پلتفرم ملی به معنای بستر طراحی یک خودرو است که مالکیت معنوی آن در اختیار یک شرکت ایرانی قراردارد و قابلیت ایجاد هر گونه تغییر در آن و یا طراحی خودروها در کلاس های مختلف روی آن پلتفرم وجود داشته باشد. پلتفرم به طور کلی شامل تمامی اجزای یک خودرو است که در ظاهر یک خودرو کامل دیده نمی شود و از مهمترین اجزای آن می توان به شاسی، نقشه الکتریکی، پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و ... اشاره کرد. دیارخودرو با معرفی این پلتفرم ملی بعد از دو خودروساز بزرگ کشور، به سومین خودروسازی تبدیل می شود که در راستای ساخت خودروهای ملی قدم برداشته است. شواهد پروژه پلتفرم ملی دیارخودرو نشان دهنده پتانسیل های بالای این پلتفرم در مقایسه با پلتفرم های ملی خودروسازان دولتی است به گونه ای که احتمالا نخستین محصولی که بر پایه این پلتفرم طراحی و ساخته می شود در کلاس کراس اوورهای متوسط با سطح بالایی از امکانات ایمنی و رفاهی و پیشرانه توربو قدرتمند خواهد بود و مانند پروژه های ملی که پیشتر در صنعت خودرو کشور اجرا شده، لزوما یک خودرو با سطح اقتصادی مد نظر قرار ندارد هر چند این موضوع نیز می تواند از برنامه های احتمالی دیارخودرو در توسعه پلتفرم ملی باشد.

پلتفرم ملی و اختصاصی، موضوعی فراتر از تولیدات کنونی و آینده دیارخودرو از برندهای همکاری خارجی است و رویدادی بزرگ در سطح ملی به حساب می آید که بدون حمایت مسئولان میسر نخواهد شد. پلتفرم ملی امتیاز بزرگی است که بسیاری از کشورهای جهان از آن بی بهره هستند و صرفا به مونتاژ یا واردات خودرو می پردازند. بهره گیری از این تکنولوژی، امکان استمرار تولید و طراحی محصولات جدید بر اساس توانمندی های داخلی را میسر می کند و به عنوان یک ثروت ملی می تواند شرایط را برای حضور قدرتمند در بازارهای صادراتی و افزایش درآمدهای ارزی برای کشور فراهم کند و صنعت خودرو ایران را در سطوحی متفاوت از تولیدات خودروسازان دولتی به بازارهای هدف نشان دهد.

محصولات 1400 دیارخودرو را بشناسید :

 کراس اوور DX3  که آغازگر عصرجدید دیارخودرو خواهد بود، یک شاسی بلند طراحی شده در شرکت پینین فارینا مجهز به پیشرانه 4A91 توربو میتسوبیشی با حداکثر توان 156 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن بر متر است که برای انتقال قدرت به محور جلو از یک گیربکس اتوماتیک    CVT   هشت سرعته تیپ ترونیک بهره می برد. مجموعه جامع تکنولوژی های ایمنی نظیر ESP، TCS، سیستم های کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کیسه های هوای جلو، جانبی  و پرده ای ، ترمز اضطراری، سیستم هشدار حادثه و ... بهره می برد. این خودرو همچنین در بخش امکانات رفاهی به نمایشگر لمسی 7 اینچ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت و ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه سقف پاناراما و ... مجهز شده که آن را در بالاترین سطح بین کراس اوور های موجود در بازار و در بین رقبا قرار می دهد. برادر بزرگتر   DX3   یعنی  DX7 با اندامی عضلانی و تنومد ، با پیشرانه توربو میتسوبیشی با حداکثر توان 195 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک نیز در برنامه سال جاری دیارخودرو قرار دارد. کراس اوور کوچک شهری بایک X25  نیز مانند گذشته با پیشرانه 1.5 لیتری 115 اسب بخاری و امکاناتی رفاهی نظیر دوربنین عقب، نمایشگر لمسی،بلوتوث، تهویه دیجیتال، دو کیسه هوا، سانروف و ... در سبد محصولات دیارخودرو قرار خواهد داشت.

 

جوینت ونچر ساینوچین و دیار خودرو

مدیرعامل شرکت سانیار موتور پارسیان اعلام کرد: قرارداد جوینت ونچر شرکت دیار خودرو و گروه ساینو چین با هدف سرمایه‌گذاری، توسعه خودروسازی، تولید و انتقال تکنولوژی با وجود شرایط سخت تحریم و حمایت‌های ویژه قوه قضاییه و استانداری اصفهان به امضا رسید.

بهزاد چریک با اعلام این خبر افزود: طی این قرارداد همکاری مشترک تمام فعالیت های تولیدی در شرکت دیارخودرو متمرکز خواهد شد و بر این اساس شرکت سانیار موتور پارسیان به صورت شراکت ۵۱ درصدی طرف چینی  و ۴۹ درصدی طرف ایرانی تشکیل شده است.

وی گفت: طی این قرارداد همکاری‌ها در زمینه تولید خودرو ابتدا به صورت واردات سی‌کی‌دی و تولید خودرو در ایران خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است مجموع تولید به ۲۳ هزار دستگاه برسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی تولید ماهانه دو هزار دستگاه در فاز نخست افزود: طی این قرارداد طرف چینی ملزم به خرید و واردات سی کی دی از شرکت های خودروسازی در چین خواهد بود و در ادامه پس از تولید در ایران و از محل سود حاصله و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، در زمینه توسعه خطوط تولید و افزایش عمق ساخت داخل همکاری ها ادامه خواهد یافت.

چریک افزود: در سرمایه گذاری‌های آتی این قرارداد همکاری مشترک طرح انتقال و توسعه پلت فرم، تجهیزات و دستیابی به دانش فنی تولید خودرو و قطعات نیز دیده شده و در پی آن افزایش عمق ساخت داخل نیز محقق خواهد شد.

مدیرعامل سانیار موتور پارسیان تصریح کرد: طی این قرارداد و در فاز نخست خودروهای DX3 محصول شرکت خودروسازی سوئیست و X25 محصول شرکت بایک موتور به تولید خواهد رسید و طبق برنامه قرار است تا پایان سال نخست این خودروها با ۴۰ درصد ساخت داخل و نیز خودروهای جدید مثل DX7 به بازار ایران عرضه شوند.

وی ادامه داد: برنامه تولید خودرو DX3 در سال نخست پنج‌هزار دستگاه و خودرو X25 نیز هفت هزار دستگاه خواهد بود و در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

چریک در رابطه با توسعه خطوط تولید در شرکت دیار خودرو افزود: علاوه بر ورود خودروهای جدید در آینده نزدیک، برنامه ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای تولید خودرو را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به انتقال یک خط تولید بسیار مدرن و پیشرفته و همچنین یک خط کامل بدنه و قالب‌های یک خودرو جدید در کلاس کراس‌اور شهری اشاره کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول