اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس‌جمهور عراق خواستار اقدام عملی مشترک برای فلسطین شد

رئیس‌جمهور عراق در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت اقدام عملی مشترک برای پایان دادن به رنج ملت فلسطین و حمایت از حقوق آن تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق خواستار اقدام عملی مشترک برای فلسطین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، امروز (چهارشنبه - ۱۲ می)، در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس  تشکیلات خودگردان فلسطین سرکوب مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس‌جمهور عراق در این گفت‌وگو بر ضرورت توقف اقدامات تحریک‌آمیز  و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی که منافی حقوق بشر و حقوق بین‌الملل است، تاکید کرد.

وی افزود: موضع دولت و ملت عراق در قبال قضیه فلسطین ثابت است و باید اقدامی مشترک و عملی برای پایان دادن به این رنج ملت فلسطین و حمایت از حقوق آنها صورت گیرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از مواضع عراق در قبال قضیه فلسطین و حقوق ملت آن تقدیر کرد.

امروز دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت‌ عالی‌قدر شیعیان در عراق، نیز  بیانیه‌ای در ارتباط با درگیری‌های جاری در فلسطین اشغالی صادر  و با اشاره به مقاومت شجاعانه مردم فلسطین، بر حمایت قاطع از آنان تأکید کرد (جزئیات بیشتر).

علاوه بر آن، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز ظهر امروز در توصیف اوضاع متشنج در فلسطین اشغالی گفت: «انقلاب سنگ به انقلاب موشک تبدیل شده است».

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق نیز امروز در تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بر آمادگی برای حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد و ضمن تبریک حملات بی‌سابقه رزمندگان و نیروهای مقاومت فلسطین علیه مواضع صهیونیست‌ها و آن را «تحولی در قدرت بازدارندگی» خواند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول