اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

معنویت و بینش سیاسی هر دو لازمه نقش‌آفرینی در جامعه است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به ترور شخصیتی امام حسن مجتبی (ع)، گفت: معنویت و بینش سیاسی هر دو برای نقش‌آفرینی در جامعه لازم است و باید قدرت تحمل تهمت‌ها و فشارها را داشت.

معنویت و بینش سیاسی هر دو لازمه نقش‌آفرینی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان امروز در دوره معرفتی "سداد" ویژه دانشجویان، اظهار کرد: ضد استکباری، ضد فساد، ضد اشرافیگری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه و ضد گرایش‌های انحرافی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی از نگاه رهبر انقلاب است.

وی افزود: طبق بیانات رهبر انقلاب، در مقام اندیشه و عمل راه رسیدن به آینده مطلوب، داشتن نسل جوان مومن و با همت با انگیزه، کاردان و راه بلد است.

علی‌نژاد با بیان اینکه بینش سیاسی لازم است اما همه چیز نیست، گفت: اصل قضیه ایمان الهی و معنوی ست، اگر ایمان و تقوا ضعیف باشد، فعال سیاسی و انقلابی کم می‌آورد، اگر می‌خواهیم در جامعه نقش‌آفرین باشیم، لازمه آن خودسازی دینی است.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به علما و دانشمندانی که مغز و فهم سیاسی ندارند، عنوان کرد: دشمن با یک آب نبات ترش می‌تواند این‌ها را مجذوب کند وفریب دهد و این تعبیر رهبر انقلاب در خصوص آنهاست.

وی لازمه کسب بینش سیاسی را قدرت تحلیل دانست و گفت: قدرت تحلیل یعنی هر حرف و رفتاری را زود نپذیرید و زود رد نکنید، به علل رفتار و گفتار و کنش سیاسی اهل بیت فکر کنید، کسی می‌تواند دوام بیاورد که جبهه بندی را یاد بگیرد و قدرت تحلیل داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مطالعات سیاسی در افزایش بینش سیاسی، عنوان کرد: بعضا با مردمی مواجه می‌شویم که حافظه ضعیفی دارند و فقط امروز را می‌بینند و به همین دلیل فریب می‌خورند، درباره جریانات سیاسی قبل و بعد انقلاب باید مطالعه کرد، بینش سیاسی و نقش افرینی دانشجویان، بدون قدرت تحلیل و مطالعه و مباحثه سیاسی ممکن نیست.

علی‌نژاد با نهی سیاست بازی در دانشگاه، افزود: نباید از جنبش دانشجویی سوء استفاده کرد، و دانشجو هم نباید محافظه کار یا ابزار احزاب و جناح‌ها باشد بلکه باید سرباز انقلاب باشد.

وی با اشاره به سیاه‌نمایی درخصوص خدمات و عملکرد انقلاب، اظهار کرد: برخی مطالبه‌ها مبتنی بر فحاشی و چنگ به صورت انقلاب است و با بی‌انصافی چهل سال انقلاب را زیر سوال می‌برند، کمترین خدمت انقلاب این است که به مردم عزت داد.

علی‌نژاد عنوان کرد: مطالبه‌گری باید مبتنی بر صراحت و صداقت عدم افراط و تفریط باشد؛ برخی بدون تحقیق مطلبی می‌گویند‌ و سپس می‌فهمند که صحیح نبوده اما حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند.

وی با اشاره به ترور شخصیتی اهل بیت به ویژه امام حسن مجتبی (ع) ، گفت: یک انقلابی اگر پا در این میدان گذاشت حرف میخورد که باید تحمل کند؛ گاهی خادم را خائن معرفی می‌کنند که این نیاز به تحمل سیاسی دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه تبعات انتخاب بد برای همه است، اظهار کرد: برای حفظ انقلاب باید صبر و تحمل داشت و خود محوری و منفعت طلبی را کنار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، دوره معرفتی بصیرتی "سداد" توسط امور فرهنگی و نخبگانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در حال برگزاری است.

عکاس: مهدی دربندی‌پور

 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول