اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بانک‌ها حق اخذ سود بر خلاف مصوبات را ندارند/فرآیند تسهیلات بانکی رصد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف حمایت از تولید و ایجاد شفافیت مالی و اقتصادی در استان، موضوع اخذ سودهای بانکی در تسهیلات برخلاف مصوبات بانک مرکزی، مورد رصد و رسیدگی جدی دستگاه قضا قرار می گیرد.

بانک‌ها حق اخذ سود بر خلاف مصوبات را ندارند/فرآیند تسهیلات بانکی رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و صنعتگران استان یزد، اظهار کرد: موضوع اخذ سودهای بانکی بر خلاف مصوبات بانک مرکزی یکی از مهمترین مسائل و موانع در مسیر تولید است که دستگاه قضایی با اهتمام ویژه به این موضوع ورود می کند و در صورت مشاهده این مورد از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی، دادستان ها به موضع جهت تعقیب و اقدام قانونی ورود خواهند کرد.

وی افزود: بانک ها یکی از ارکان اصلی در رونق تولید محسوب می شوند و باید از آن دسته از بانک ها که با ارائه تسهیلات در کمک به تولید کنندگان و صنعتگران فعال بودند تقدیر کرد اما از سویی دیگر نیز برخی از اقدامات بانکی و مطالبات آنان بر خلاف قوانین موضوعه در کشور و مصوبات بانک مرکزی است که در این زمینه دستگاه قضایی محکم و استوار در میدان عمل خواهد ایستاد.

رئیس کل دادگستری استان یزد هدف غایی و نهایی دستگاه قضایی در حمایت از تولید را شناسایی و رفع موانع تولید دانست و تأکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید ظرف مدت یک ماه توسط اداره بازرسی استان مورد رصد و واکاوی قرار گیرد، بررسی منابع اعتبارات استان در بانک هاست که ارزیابی شود چه مقدار از این منابع در زمینه تولید و اشتغال به کار گرفته شده است و چه مقدار از این اعتبارات در زمینه‌های فعالیت غیر مولد هزینه شده است. 

دهشیری بهترین راهبرد تحقق شعار سال را هم اندیشی و تعامل سازنده با فعالان عرصه تولید و اربابان صنایع و کارفرمایان عنوان و تصریح کرد: شناسایی دقیق موانع تولید و رفع مشکلات این عرصه در ارتباط با سرداران جبهه های جنگ تحمیلی اقتصادی امکان پذیر است که به صورت میدانی با مشکلات و موانع دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه از ورود جدی دستگاه قضایی به موضع ترک فعل‌ها خبر داد و گفت: مسئله ترک فعل ها یکی دیگر از موانع تولید است که دستگاه قضایی برنامه دارد نه تنها بر مسئله ترک فعل مدیران ورود کند بلکه موضوع ترک فعل در رده‌های میانی و سطوح کارشناسی را نیز مورد مداقه قرار دهد و اجازه نمی‌دهد هیچ کس با بهانه‌های واهی چوب لای چرخ تولید بگذارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: قانون، محور حرکت کشور رو به جلو و تعالی است و همه باید بر اساس التزام به قوانین و مقررات کشور گره ای از کار مردم بازکنند و با جهش تولید و رونق اقتصاد، گشایش را برای آحاد جامعه به ارمغان آورند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول