اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

ستاد حقوق بشر: آمریکا بی‌شک شریک جرم صهیونیست‌ها است

ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی جنایات اخیر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد و امریکا را شریک جرم این کشور دانست.

ستاد حقوق بشر: آمریکا بی‌شک شریک جرم صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی درخصوص جنایات اخیر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، نوشت: «جالب است که شهادت کودکان فلسطینی از نظر واشنگتن نیازمند «صحت‌سنجی» است، اما کوچ دادن اجباری حق اسرائیل است! دفاع فلسطینیان در برابر تجاوز صهیونیست‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود، اما جنایت اشغالگران اسراییلی «مشروع» به حساب می‌آید. آمریکا بی‌شک شریک جرم صهیونیست‌ها در این جنایت است».

در حملات اخیر صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی حداقل ۲۰ کودک و غیرنظامی فلسطینی شهید و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند.

با این وجود وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای عجیب که روز دوشنبه درباره قدس منتشر کرد، ضمن فراخواندن «دو طرف» به «آرامش» خواستار تنش‌زدایی و آتش‌بس سریع شد!

«ند پرایس» روز گذشته در موضع گیری جانبدارانه در پاسخ به خبرنگاران امریکایی درباره حملات صهیونیستی به غزه گفت: اسراییل حق دفاع از خود و پاسخ به حملات موشکی از نوار غزه را دارد!

این در حالی است که پیش از این نیز وزارت خارجه امریکا در پی حمله نظامیان اسراییلی به مسجد الاقصی و پرتاب گاز اشک‌آور به داخل این مسجد و همچنین برخورد بسیار خشن با شهروندان فلسطینی در بیانیه‌ای مشابه «از دو طرف» خواسته بود تا دست از اقدامات تنش‌زا بردارند.

از سوی دیگر فعالان حقوق بشر در امریکا این مواضع وزارت خارجه ایالات متحده را «غیرقابل قبول» دانسته اند.

«جینان دینا»، سازمان‌دهنده گروهی از اعراب مدافع فلسطین در امریکا در این رابطه به میدل ایست‌ای می‌گوید: فلسطین اشغال شده است و ایالات متحده به حمایت سیستماتیک از اسراییل ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول