اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

چند نکته قابل تامل از قهرمانی جدید گواردیولا و شاگردانش

تاریخ می گوید منچسترسیتی تاکنون دو بار با نتیجه ای که در ورزشگاه تیم همشهری اش رقم خورده، جشن قهرمانی گرفته است.

چند نکته قابل تامل از قهرمانی جدید گواردیولا و شاگردانش

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته، شب لذت بخشی برای منچسترسیتی بود. با وجودی که این تیم، در لیگ برتر بازی نداشت اما به خاطر باخت همشهری اش، بسیار خوشحال شد.

در بازی که در ورزشگاه الدترافورد انجام گرفت، منچستریونایتد، رقیب   سیتیزن ها میزبانی لسترسیتی در هفته سی و ششم لیگ برتر برعهده داشت.تا قبل از آن بازی، منچسترسیتی با 80 امتیاز در صدر بود و یونایتد ها با 10 امتیاز کمتر در رده دوم بودند.

وقتی سوت پایان این بازی به صدا درآمد و باخت 2 بر یک همشهری های یونایتدی رقم خورد، قهرمانی لیگ برتر منچسترسیتی قطعی شد.

سیتیزن ها البته چند روز قبل و در بازی با چلسی می توانستند ، سرنوشت قهرمانی امسال خود را رقم زده و قطعی کنند. آنها اگر به جای باخت 2 بریک از آبی پوشان شهر لندن، با هر نتیجه بردی از آن دیدار برنده  بیرون می آمدند، تاج قهرمانی امسال بر سر می گذاشتند.

اما این اتفاق نیفتاد و کمی تاخیر در جشن راه انداختن آبی های آسمانی بوجود آمد.پپ گواردیولا که می توانست کمی زودتر، خیالش را از بابت قهرمانی امسال لیگ برتر راحت کند، سرنوشت تیمش به هفته سی وششم و 2 هفته مانده به پایان فصل افتاد. با این حال او و شاگردانش خوشحال از این افتخارآفرینی شدند.

مربی اسپانیایی، دارای سبک و قابل احترام منچسترسیتی به همین خاطر بود که بعد از بازی شب گذشته همشهری ها کلی پیام تبریک دریافت کرد.

آنچه برای او و بازیکنانش اتفاق افتاد، افتخار کمی نیست و می توان از زوایای گوناگون به این «تلاش و نتیجه گیری» نگاه کرد.

 

*منچسترسیتی دومین تیم پرافتخار

منچسترسیتی با افتخار کسب شده شب گذشته، در حقیقت پنجمین مقام قهرمانی خود را در نمای کنونی لیگ برتر به دست آورد.

در حالیکه منچستریونایتد، رقیب و همشهری اش تاکنون 13 مقام قهرمانی این بازی ها را کسب کرده است.

با توجه به آمار موجود، منچستریونایتد پرافتخارترین تیم انگلیس از نظر کسب مقام نخست لیگ برتر است.

پس از آن منچسترسیتی و چلسی با 5 مقام قهرمانی در رده دوم هستند.آرسنال با 3 عنوان در رده سوم قراردارد.

*صعود از پله هشتم و قهرمانی

منچسترسیتی از طرفی تنها تیم در تاریخ لیگ برتر انگلیس محسوب می شود که در روز کریسمس در رده هشتم قرار داشته است اما چند ماه بعد و در ادامه فصل، تا پله اول جدول  و کسب مقام قهرمانی بالا آمده و جشن افتخار می گیرد.

*پپ گواردیولا

با افتخاری که شب قبل کسب شد، عنوانی دیگر به مجموعه افتخارات پپ گواردیولا اضافه شد. پپ اکنون 31 مقام و افتخار دارد که 9 مورد آن قهرمانی در 12 سالی است که او به عنوان سرمربی هدایت بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی را برعهده داشته است.

او در عین حال نخستین مربی تاریخ لیگ برتر است که در 5 فصل نخست حضورش در این لیگ ممتاز اروپای غربی، 3 مقام نخست گرفته است.

 از این نظر بعد از کنی دالگلیش که با لیورپول در فصل 1986-1985، 1988-1987 و 1990-1989 قهرمانی لیگ برتر گرفت، او چنین افتخارآفرین شده است.

*اولدترافورد

آنچه شب گذشته در ورزشگاه الدترافورد رخ داد، واقعا قابل تامل است. طبق آنچه در تاریخ لیگ برتر ثبت شده، تاکنون 6 مرتبه سرنوشت قهرمانی تیمی با بازی های که در این ورزشگاه خانگی منچستریونایتد انجام شده، رقم خورده است.

از این 6 مرتبه 3 مورد حتی باعث شدند تا سکه قهرمانی به نام خود منچستریونایتد ضرب نخورد.

به عنوان مثال در فصل 2002-2001 در همین ورزشگاه بود که آرسنال توانست قهرمان لیگ برتر بعد از برد یک بر صفر مقابل میزبان شود.

یا در سال 2018-2017  منچسترسیتی مثل شب گذشته به خاطر باخت همشهری اش مقابل وست برومویچ آلبیون(یک بر صفر) قهرمانی اش محرز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول