اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز باعث کاهش درگیری‌های قبیله‌ای می‌شود

استاندار لرستان گفت: وجود سلاح در دست مردم در لرستان مهمترین موضوعی است که امنیت استان را تهدید می‌کند البته این سلاح‌ها تنها در نزاع‌های قبیله‌ای و شخصی به کار گرفته می‌شود و اگر بتوانیم این سلاح‌ها را جمع آوری کنیم میزان درگیری‌های شخصی و قبیله‌ای به شدت کاهش پیدا می‌کند.

جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز باعث کاهش درگیری‌های قبیله‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، سیدموسی خادمی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی لرستان اظهار داشت: مجموعه نیروی انتظامی مهمترین سازمان در میان سازمان‌های موجود در کشور است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز انسان امنیت است، افزود: سازمانی که چنین کالا و خدمتی را برای مردم ایجاد می‌کند تبدیل به مهمترین سازمان برای مردم است.

استاندار لرستان بیان کرد: وظایف نیروی انتظامی بسیار گسترده است و آنها از نرم ترین کارهای فرهنگی مانند مشاوره تا سخت‌ترین کارهای نظامی مانند درگیری مسلحانه با اشرار شامل می شود. 

خادمی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در بحران‌هایی که طی سال های اخیر در کشور رخ داده است نمره قبولی گرفته است، تصریح کرد: نیروی انتظامی اقتدار بسیار بالایی در میان مردم دارد و تمام آحاد جامعه قدرت این نیرو را می پذیرند. 

وی خاطرنشان کرد: وجود سلاح در دست مردم در لرستان مهمترین موضوعی است که امنیت استان را تهدید می‌کند البته این سلاح‌ها تنها در نزاع‌های قبیله‌ای و شخصی به کار گرفته می‌شود و اگر بتوانیم این سلاح‌ها را جمع آوری کنیم میزان درگیری‌های شخصی و قبیله‌ای به شدت کاهش پیدا می‌کند. 

استاندار لرستان گفت: یکی دیگر از مشکلات لرستان حضور خودروهای شوتی در جاده‌های استان است این در حالی بوده که اکثر این کالا تولید داخل ندارند و برای مبارزه با آنان بایستی تعرفه کالاهایی که قاچاق می شوند و تولید داخل ندارند برداشته شود تا صرفه اقتصادی برای قاچاقچی‌ها نداشته باشد. 

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول