اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

صادرات واکسن چین به 100 کشور و سازمان بین‌المللی/ 10 میلیون دز به سبد کوواکس ارائه می‌شود

چین واکسن تولیدی خود علیه کرونا را به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان‌های بین المللی در میان شیووع کووید ۱۹ در سراسر جهان ارائه داده است.

صادرات واکسن چین به 100 کشور و سازمان بین‌المللی/ 10 میلیون دز به سبد کوواکس ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین واکسن تولیدی خود علیه کرونا را به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان‌های بین المللی در میان تجدید حیات شیووع کووید ۱۹ در سراسر جهان ارائه داده است.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ۱۷ اردیبهشت استفاده «اضطراری» از واکسن ساخت شرکت «سینوفارم» چین برای مقابله با کرونا را تایید کرد.

کشورهایی از جمله پاکستان، میانمار و مجارستان در دسته کشورهایی هستند که از چین واکسن دریافت می‌کنند. مجارستان به عنوان اولین کشور عضو اتحادیه اروپا که در ماه فوریه واکسن‌های چینی را خریداری و مجاز به استفاده از آن شده است، در تاریخ ۲۹ آوریل (ده روز پیش) اعلام کرد که به عنوان بخشی از قرارداد ۵ میلیون دزی، بیش از ۲ میلیون دز محموله واکسن دریافت کرده است.

در همین حال، تعدادی از مقامات کشورهای مختلف با واکسن چین  خود را واکسینه کرده‌اند؛ علاوه بر رئیس جمهور مجارستان، روسای جمهور ترکیه، اندونزی و صربستان نیز واکسن تولیدی این کشور را تزریق کرده‌اند.

چین همچنین متعهد شده است ۱۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ را به طرح دسترسی جهانی واکسن کوواکس ارائه دهد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز اظهار داشت که این کشور در زمینه ساخت واکسن به عنوان کالای عمومی جهانی احترام می‌گذارد  و خود را در این زمینه متعهد می‌داند تا همه، به ویژه افراد نیازمند در کشورهای در حال توسعه، بتوانند به واکسن‌ها دسترسی داشته باشند و از عهده تهیه آن برآیند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول