اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس| از اعمال تخلف رانندگی با گواهینامه تاریخ گذشته تا کشف اشیاء عتیقه متعلق به دوره ساسانیان

رییس پلیس راهور استان مازندران با تاکید بر اینکه رانندگی با گواهی نامه تاریخ گذشته تخلف بوده و مشمول اعمال قانون است، از شهروندان خواست تا یک ماه قبل از انقضاء اعتبار گواهینامه نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

بسته خبری پلیس| از اعمال تخلف رانندگی با گواهینامه تاریخ گذشته تا کشف اشیاء عتیقه متعلق به دوره ساسانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نصراله بیگلری رییس پلیس راهور استان مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: یکی از مواردی که شهروندان را به اشتباه می‌اندازد،رانندگی با گواهی نامه فاقد اعتبار و تاریخ گذشته است،در صورت که این اقدام طبق قانون تخلف رانندگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره با اعمال جریمه ۲۵۰ هزار ریالی در عوض هر سال تاخیر در تعویض گواهینامه فاقد اعتبار قانونی، گفت: علاوه بر این رانندگی با گواهینامه فاقد اعتبار در صورت کنترل پلیس مشمول جرائم نقدی دیگری نیز خواهند شد.

رییس پلیس راهور استان مازندران افزود: شهروندان عزیز برای پیشگیری از هرگونه تخلف رانندگی در رابطه با گواهینامه، باید یک ماه قبل از اتمام اعتبار آن، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی خوداقدام کنند.

بیگلری همچنین در رابطه با اعمال منع تردد در تعطیلات عید فطر گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت کشور، محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۴ روز سه شنبه  ۲۱ اردیبشت ۱۴۰۰ الی ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ همین ماه در سراسر استان و بین شهرها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای باری با پلاک شخصی منعی ندارد، افزود: جریمه تردد با پلاک غیربومی در این ایام در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان و همچنین تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳بامداد با پلاک بومی ۲۰۰ هزار تومان است.

* کشف اشیاء عتیقه متعلق به دوره ساسانیان در گلوگاه 

محمود کلوانی فرماندهی انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف ۴۱ شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانیان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گلوگاه از کشف ۴۱ قطعه شیء تاریخی متعلق به دوره ساسانیان در بازرسی از منزل متهم خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان ارزشی کالاهای کشف شده را بالغ بر ۲ میلیارد ریال عنوان کردند.

فرمانده انتظامی گلوگاه در خاتمه با بیان این متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد قاچاق اشیاء عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق در گلوگاه 

محمود کلوانی همچنین از کشف ۶ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده‌های جنگلی ماموران، پاسگاه کلباد از فعالیت یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان باخبر شدند.

وی تصریح کرد: ماموران باهماهنگی قضایی در اقدامی عملیاتی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از محل دپوی چوب توسط متهم خبر داد و خاطرنشان کرد: نامبرده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کلوانی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول