اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به غزه

همزمان با انتقال تعداد بیشتری از توپخانه‌ها و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف نوار غزه، وزیر جنگ این رژیم نیز طی دستوری تداوم حملات به نوار غزه و فراخواندن حدود پنج هزار نیروی ذخیره ارتش را تصویب کرد.

دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) دستور داد که حملات تجاوزکارانه به نوار غزه ادامه پیدا کند.

شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد که دستورالعمل تداوم حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، در پی جلسه امروز گانتز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و دیگر مقامات امنیتی صادر شده است.

گانتز همچنین به وزارت امنیت داخلی این رژیم اجازه داد ۵۰۰۰ نیروی ذخیره خود را برای مقابله با تظاهرات معترضان فلسطینی در بخش‌های مختلف اراضی اشغالی فرابخواند.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند شرایط جنگی حاکم بر این رژیم نه تنها بر وضعیت امنیتی اثر گذاشته بلکه با آغاز معاملات امروز بورس اوراق بهادار تل آویو، کاهش شدیدی در شاخص این بازار رخ داده است.

این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که ارتش این رژیم در حال تقویت مواضع خود اطراف نوار غزه و احتمال آغاز عملیات زمینی علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی است.

خبرنگار روزنامه «جروزالم پست» در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی از تانک‌های ارتش اسرائیل که در حال انتقال به نزدیکی غزه هستند، نوشت: «افزایش نیروها و ادوات نظامی در جنوب کاملا واضح است».

 

 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از شب گذشته تا ظهر امروز حدود ۳۶۰ فروند راکت و موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک شده که از این تعداد بیش از ۲۵۰ فروند به این مناطق اصابت کرده است.

تل‌آویو با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم - که درباره توانمندی آنها بارها لاف‌زنی کرده - فقط توانستند چند ده فروند از این دویست موشک و راکت را رهگیری کنند و مابقی به اراضی اشغالی برخورد کرده است، اذعان کرد: «[برخورد ۲۵۰ راکت] این رقمِ غیرمعمولی است که آمادگی حماس را نشان می‌دهد».

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز که با موشک‌ها و راکت‌های جدید گروه‌های مقاومت فلسطینی غافلگیر شده‌اند، از نتانیاهو خواستند که «پاسخ کوبنده‌ای» به شلیک راکت‌ها از نوار غزه بدهد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، اعضای کنست در بیانیه‌ای گفتند: «ما بیش از یک دهه است که از حملات راکتی گاه‌وبی‌گاه آسیب دیده‌ایم زیرا تا کنون هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم. استفاده از مُسکِن، راه درمان نیست».

منابع بیمارستانی صهیونیستی همچنین از افزایش تعداد مجروحان عملیات راکتی گروه‌های مقاومت در نوار غزه خبر دادند. یک سخنگوی مرکز درمانی «بَرزیلای»گفت تا کنون ۳۱ اسرائیلی در شهرک عسقلان مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول