اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چمران: مشکلات کشور با قهر از صندوق رأی حل نمی‌شود/ بحث‌های شعارگونه و تنش‌زا به صلاح جامعه نیست

نایب‌رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه مشکلات کشور با قهر از صندوق رأی حل نمی‌شود گفت: بحث‌های شعارگونه و تنش‌زا قطعا به صلاح جامعه نیست.

چمران: مشکلات کشور با قهر از صندوق رأی حل نمی‌شود/ بحث‌های شعارگونه و تنش‌زا به صلاح جامعه نیست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نایب‌رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب و فعال سیاسی اصولگرا درباره ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات و نیز در نقد ادعای برخی پیرامون اعمال سیاسی‌کاری در رد صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر، اظهار کرد: متأسفانه با توجه به شرایط نامساعد فعلی اقتصاد و ناکارآمدی مدیران، عموما گفته می‌شود میزان مشارکت و حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری چندان چشمگیر نخواهد بود و کاهش محسوسی خواهد داشت و برای همین هم به انتخابات مجلس یازدهم اشاره می‌کنند.

مهدی چمران افزود: اما بااین‌حال، من معتقدم انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت خواهد بود و معمولا باتوجه به فضای رقابت تنگاتنگ بین کاندیداها شاهدیم که میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری افزایش می‌یابد و از آن استقبال خوبی می‌شود.

مشکلات اقتصادی با رأی ندادن حل نمی‌شود

نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: البته در این مسیر، رسانه‌ها و احزاب که دارای پایگاه مردمی و تریبون در سطح جامعه هستند، بایستی در جذب مشارکت حداکثری و داغ کردن فضای انتخاباتی اقداماتی را در دستور کار داشته باشند. همچنین، گرچه شرایط کنونی کشور به دلیل اوضاع اقتصادی و دیگر مسائل، شرایط نامناسبی است اما این شرایط با قهر کردن و کنار کشیدن از صندوق انتخابات از بین نخواهد رفت. درواقع این موضوع همانند فرد بیماری است که به دلیل بیماری و ترس ناشی از آن، با خود قهر کند و دارو و درمان را کنار بگذارد، درحالی‌که بدیهی است شخص پیش از هر چیزی باید درصدد رفع بیماری باشد.

افرادی که به دنبال سوءاستفاده از انتخابات هستند باید رد صلاحیت شوند

چمران همچنین درباره برخی حواشی پیش‌آمده پیرامون رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر، گفت: کاندیداهای شورای شهر توسط نمایندگان مجلس تأیید می‌شوند و تأیید صلاحیت‌ها همیشه روال ثابتی داشته است، بنابراین طرح این ادعاها در دوره فعلی صحیح نیست. چنانکه در انتخابات دوره قبلی شورای شهر تهران، تعدادی از دوستان که قبلا هم در شورا حضور داشتند توسط نمایندگان رد صلاحیت شدند. 

وی افزود: البته برخی از آن‌ها با نمایندگان جلساتی را برگزار کرده و به صحبت پرداختند که موجب تأیید صلاحیت عده‌ای از آنان شد. بنابراین نمایندگان مجلس به‌عنوان وکلای مردم، تصمیمات خود درباره کاندیداها را براساس یک سری معیارهای قانونی درنظر می‌گیرند.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در استان و اطراف شهر تهران، شوراهایی بود که اغلب منحل شدند و برخی از اعضای شورا به زندان رفتند یا حتی در حال حاضر نیز برخی از آنان در زندان هستند و سلب عضویت شده‌اند، طبیعی است این افراد اگر مجددا در انتخابات شورای شهر شرکت کنند رد صلاحیت می‌شوند. قطعا نمایندگان و نهادهای تصمیم‌گیر باید افرادی را که با اهداف سود جویانه در انتخابات شورای شهر ورود کرده و درصدد سوء استفاده از موقعیت خود هستند، رد صلاحیت کنند. 

چمران خاطرنشان کرد: مانور دهندگان روی این موضوع بهتر است اگر مدارک و استدلال قانونی و منطقی دارند آن را ارائه کنند، در غیر این‌صورت بحث‌های شعارگونه و تنش‌زا قطعا به صلاح جامعه نیست.

منبع: روزنامه رسالت

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول