اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهدای روحانی کردستان دشمن‌شناس و زمان‌شناس بودند

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: علمای شهید روحانی استان کردستان همگی عالمانی آگاه، دشمن‌شناس، زمان‌شناس و آگاه به زمانه و مسائل فقهی بوده‌‌اند.

شهدای روحانی کردستان دشمن‌شناس و زمان‌شناس بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا اقبال بهمنی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد با بیان اینکه شهدای روحانیون استان کردستان دارای سه شاخصه اصلی هستند، اظهار کرد: علمای شهید روحانی استان کردستان همگی عالمانی آگاه، دشمن‌شناس، زمان‌شناس و آگاه به زمانه و مسائل فقهی بوده‌‌اند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: مردمی و انقلابی بودن را دو شاخصه دیگر روحانیون شهید اهل سنت در استان کردستان بوده است.

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: شهدای روحانی ما در طول تاریخ به ویژه در دوران ستم‌شاهی به واسطه دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب سخت‌ترین شکنجه‌ها را در زندان‌های ساواک و از سوی معاندین نظام متحمل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان در شهرستان سنندج چهار نفر از روحانیون به درجه شهادت رسیده‌اند، گفت: دو نفر از این بزرگواران قبل از انقلاب به دست عناصر گروهک‌های ضدانقلاب و دو نفر دیگر بعد از پیروزی انقلاب به دست گروه‌های تکفیری به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: ماموستا شهید جلالی‌زاده در قبل از انقلاب در منطقه ژاورود با نوشتن نامه‌ای حامل هزاران امضای بزرگان و علمای این منطقه را به عنوان بیعت‌نامه برای امام راحل ارسال می‌کند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: این نشانه انقلابی بودن این عالم روحانی و تلاش آنها در راستای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

ماموستا بهمنی اظهار کرد: مرحله نخست شهادت روحانیون استان کردستان که قبل از انقلاب به شهادت رسیده‌اند برای استقرار نظام و مرحله دوم شهادت روحانیون اهل سنت کردستان برای استمرار این نظام بوده است.

وی گفت: ماموستا شیخ‌الاسلام در سنگر مسجد و در سنگر خطابه و خبرگان رهبری و در مدرسه و جمع‌های مردمی، همواره در مسیر استمرار انقلاب تلاش کردند و مهم‌ترین دغدغه ایشان بود.

وی افزود: دستی که ماموستا جلالی‌زاده و ماموستا شیخ‌الاسلام را به شهادت رساند یک دست است، ماموستا ملاعلی جلالی‌زاده را گروهک‌های ضدانقلاب با عنوان کومله و دموکرات به شهادت رساند، ماموستا شیخ‌الاسلام را گروهی افراطی به نام «سلفیت» نامی مقدس که چهره‌ای مقدس برای خود متصور می‌شوند و دست به ترور یکی از مقدس‌ترین چهره‌ها در اجتماع در مقدس‌ترین مکان و شب قدر در ماه رمضان می‌زنند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اذعان کرد: جریانی که ماموستا شهید برهان عالی و ماموستا شهید شیخ‌الاسلام را به شهادت رساند خیلی خطرناک‌تر از جریان نخستی است که روحانیان ما را قبل از انقلاب به شهادت رساندند چرا که جریان دوم به نام دین را به خود داده‌اند.

ماموستا بهمنی افزود: دستی که روزی امام علی(ع) را در ماه رمضان و در محراب نماز به شهادت رساند در زمان دیگر از آستینی بیرون و علما و روحانیون ما را که در مسیر دین و قرآن حرکت می‌کردند به شهادت رساند.

وی گفت: وظیفه امروز دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها این است که این نحله انحرافی را هرچه بیشتر معرفی کنند تا جوانان ما را گمراه نکنند.

وی در ادامه با اشاره شخصیت و نقش روشنگری ماموستا شیخ‌الاسلام گفت: این شهید والامقام کرسی تدریس حوزه‌های علمیه استان کردستان را در دست و در دانشگاه نیز برای جوانان دانشجو تدریس و تاثیرات بسزایی در ارتقای باورهای دینی دانشجویانشان داشتند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج از ماموستا شهید برهان عالی نیز به عنوان عالم برجسته و آگاه به امور زمان و تاثیرگذار نام برد و خاطرنشان کرد: ماموستا برهان عالی نفش مهی در خنثی سازی برخی فتنه ها داشتند.

ماموستا بهمنی با بیان اینکه مدیریت بسیار خوب ماموستا عالی موجب شد جریان انحرافی کنار برود، گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های روحانیون دشمن‌شناسی آنها بوده است.

وی اضافه کرد: ماموستاها و علمای دینی همواره در مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز توانسته‌اند نقش بسزایی در روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه داشته‌ باشند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با بیان اینکه جامعه روحانیون در استان کردستان با وجود کمبود در امکانات دنیوی به بهترین شیوه در مسیر آگاه بخشی و ترویج اصول و اندیشه های دینی تلاش کرده اند.

ماموستا بهمنی افزود: ماموستاها همیشه ملجع و پناهگاهی بوده ان که در کنار مردم حضور داشتند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول