اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر راهی برای کاهش پرونده‌های قضایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کاهش پرونده‌های دادگستری از اهداف راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر استان است.

راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر راهی برای کاهش پرونده‌های قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبیدالله رستمی ظهر امروز در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان اظهار کرد: راه‌اندازی این شورا در استان گام ارزشمندی برای کاهش پرونده‌های حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دادگستری تلاش براین است پرونده‌های حوزه فرهنگ و هنر در شورای حلاختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه به صلح و سازش برسد، افزود: در صورتیکه پرونده‌ای در این شورا به صلح و سازش ختم نشود به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شورای حل اختلاف حرکتی برای تکریم اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در کردستان است تا بتوانیم متناسب با شان این افراد به جایگاه آنها توجه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: صلح و سازش از مبانی اخلاقی ما ایرانیان است و از قدیم الایام بین جوامع؛ حکام، پهلوانان و مراجع دینی مرجع صلح و سازش بین دعواهای مردمی بودند.

رستمی بیان کرد: از بهترین موارد در صلح و سازش رضایت نسبی دو طرف است و اگر پرونده‌ای با صلح و سازش بررسی شود بهتر خواهد بود چرا که به کاهش پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کمک شایانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کانون وکلا و وکلای مجرب در کردستان همواره یاریگر حوزه فرهنگ و هنر  بوده‌اند و امید که همگی بتوانیم به فرهنگسازی صلح و سازش در استان کمک کنند.

وی شورای حل اختلاف را محلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: از کانون وکلا و کانون داوری استان درخواست می‌شود تا شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر استان آنگونه که شایسته استان و جایگاه قشر فرهنگ و هنر و رسانه استان است، فعالیت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان این اقدام را اقدامی زیربنایی برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان کردستان دانست و گفت: اگر این شورا در استان قوی پیش بود مبنایی برای سایر تشکل‌ها در کردستان خواهد بود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول