اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستاهای کرمانشاه ابلاغ شد/ پیش‌بینی آبرسانی سیار به ۳۰۰ روستای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به میزان هدر رفت حدود ۴۰ درصدی آب شرب روستایی در استان کرمانشاه، گفت: به دلیل کاهش منابع آبی ۳۰۰ روستای این استان طی فصل تابستان امسال نیازمند آبرسانی سیار می‌شوند.

۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستاهای کرمانشاه ابلاغ شد/ پیش‌بینی آبرسانی سیار به ۳۰۰ روستای استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست مدیریت تنش آبی شهرستان کرمانشاه با حضور کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و با دعوت از رنجبر فرماندار کرمانشاه و بخشداران این شهرستان، مدیر و روسای ادارات تابعه مدیریت آبفا شهرستان کرمانشاه در سالن جلسات شرکت آبفا استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: فرسودگی شبکه و هدر رفت آب در روستاها بیش از ۴۰ درصد است که در این حوزه نیازمند اصلاح شبکه نصب کنتور و جلوگیری از مصارف غیرمجاز هستیم.

وی ادامه داد: از جمله اعتبارات بحث اعتبارات حوزه آب روستایی است که حدود ۵۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که در این راستا پروژه‌ها را مشخص کرده‌ایم.

علی‌رضا کاکاوند تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در تابستان پیش رو بیشترین تنش را در شهرستان‌های کرمانشاه و ثلاث باباجانی شاهد باشیم بنابراین باید بحث مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی افزود: پروژه‌هایی که دچار مشکلات اجتماعی و معارضین محلی است باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند و همچنین از آبیاری باغات، فضای سبز و آب شرب جلوگیری کنیم که بخشی از این موضوع مهم به حوزه شهرداری‌ها برمی‌گردد که باید جلساتی را با آن‌ها داشته باشیم.

یکی دیگر از مشکلات اساسی در بخش روستاها کمبود تانکر برای آبرسانی سیار است،کاکاوند از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای خرید پنج دستگاه تانکر آبرسان سیار خبر داد و گفت: در فروردین‌ماه سال گذشته تعداد ۵۴ روستا را با تانکر آبرسانی می‌کردیم امسال به دلیل کاهش منابع آبی به ۱۲۸ روستا رسیده که پیش‌بینی می‌شود در تابستان به حدود ۳۰۰ روستا هم برسد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه این جلسه از اجرا و تکمیل پروژه‌های تابعه شهرستان کرمانشاه در بخش‌های ماهیدشت، سرفیروزآباد، بیلوار، کوزران و بخش مرکزی کرمانشاه خبر داد.

رنجبر تصریح کرد: مشکلات را در دو بخش احصا کردیم، پروژه‌های نیمه‌تمام که از قبل شروع شدند با اختصاص اعتبارات، امسال با اولویت تکمیل می‌شوند و دسته دیگر روستاهایی هستند که اصلا به طورکلی پروژه اجرا نشده که ان‌شاءالله از اعتبارات خوبی که امسال اختصاص داده شده اعتبارات گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول