اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فائوچی: آمریکا آمار تلفات ناشی از کرونا را پایین تر اعلام می‌کند

رئیس سازمان آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا گفت که ایالات متحده آمار واقعی کشته‌های ناشی از کرونا را به طور واقعی و دقیق اعلام نمی‌کند.

فائوچی: آمریکا آمار تلفات ناشی از کرونا را پایین تر اعلام می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی فائوچی» رئیس سازمان آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفت که آمریکا آمار واقعی کشته‌های ناشی از کرونا را اعلام نمی‌کند.

به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل» فائوچی در این باره گفت، بی‌شک مقام‌های آمریکایی درحال دست کاری در آمار کشته‌های ناشی از کرونا هستند.

آمریکا حد نصاب بالاترین تلفات ناشی از کرونا را در جهان در اختیار خود دارد. در حالیکه به طور رسمی اعلام شده که تاکنون 581000 تن در این کشور جان خود را بابت ابتلا به کرونا از دست داده اند، اما مطالعات دانشگاه واشنگتن  که پنجشنبه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از کرونا بیش از رقم 900 هزار تن است.

آنتونی فائوچی افزود: «ما آمار کرونا را پایین‌تر اعلام کرده و می‌کنیم.»

 بر اساس گزارش‌ها، آمریکا تاکنون بیش از 32.6 میلیون مبتلا به کرونا را از خاتمه سال 2019 به این سو گزارش کرده است.

با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده، اداره بازرسی پزشکی آمریکا گزارش کرد که اجساد قربانیان کرونا در شهر نیویورک همچنان در کامیون‌های یخچالداری نگهداری می‌شود که در  یک سال پیش در اوج شیوع ویروس کرونا، به عنوان سردخانه‌های موقت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، سردخانه‌های موقت در پایانه «بروکلین مارین جنوبی» در حال حاضر ۷۵۰ جسد را نگهداری می‌کند که این تمامی قربانیان کووید-۱۹ نیست و باقی ماندن اجساد کرونا برای مدت طولانی در این سردخانه‌ها، یادآور انبوهی از قربانیان کرونا در آمریکا است که در بهار سال گذشته، بیمارستان‌های شهر نیویورک، سردخانه‌ها و خانه‌های تدفین در این شهر را تحت فشار قرار داده بود.

طبق این گزارش، اوایل آوریل ۲۰۲۰، تنها در یک روز، بیش از ۸۰۰ قربانی کرونا در شهر نیویورک گزارش شد و در هفته اول آوریل، به طور میانگین روزانه ۵۶۶ نفر در شهر نیویورک قربانی کرونا می‌شدند.

افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی است که آن طور که شبکه بی بی سی گزارش کرده است، در حال حاضر، حدود ۵۶ درصد از جمعیت بزرگسال یعنی حدود ۱۴۷ میلیون نفر از مردم آمریکا دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

چندی پیش، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد تا دو ماه دیگر، حداقل ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال در آمریکا، یک دوز واکسن را دریافت کرده‌ باشند و حدود ۱۶۰ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده باشند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول