اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

30 میلیون برگ اسناد شمال‌غرب کشور در معرض آبگرفتگی

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور با تاکید بر اینکه ضروری است مرکز اسناد ملی به مکانی جدید انتقال یابد، گفت: ممکن است با کوچکترین زلزله و آبگرفتگی سال‌ها تلاش برای گردآوری گنجینه و میراث مکتوب منطقه از بین برود و تاریخ و گذشته ما به دست آیندگان نرسد.

30 میلیون برگ اسناد شمال‌غرب کشور در معرض آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامعلی پاشازاده امروز در بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور در خانه اردوبادی تبریز، اظهار داشت: ۳۰ میلیون برگ سند در عرض ۳۰ سال گذشته در این مرکز جمع‌آوری و نگهداری می‌شود که مجموعه بزرگ و کم‌نظیری است.

وی افزود: در این مرکز، اسناد سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل گردآوری و نگهداری می‌شود که از مجموع ۳۰ میلیون برگ، سه میلیون سند فهرست‌نویسی و دیجیتال شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

پاشازاده ادامه داد: اسناد بسیار ارزشمند دوره‌های مختلف تاریخی از دوران صفویه گردآوری شده است، ولی با وجود ۳۰ سال تلاش متاسفانه مکانی مناسب در اختیار این مرکز وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است مرکز اسناد ملی به مکانی جدید انتقال یابد، گفت: ممکن است با کوچکترین زلزله و آبگرفتگی سال‌ها تلاش برای گردآوری گنجینه و میراث مکتوب منطقه از بین برود و تاریخ و گذشته ما به دست آیندگان نرسد.

انتهای پیام/60001/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول