اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دلایل تعطیلی واحد تولیدی مرغ تخمگذار در قروه از زبان یک سرمایه‌گذار

سرمایه‌گذار قروه‌ای که با راه‌اندازی یک واحد مرغ تخم‌گذار برای ۷۳ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده بود، گفت: این واحد از ۱۰ سال پیش به دلیل عدم پرداخت سرمایه در گردش تعطیل شده است...

دلایل تعطیلی واحد تولیدی مرغ تخمگذار در قروه از زبان یک سرمایه‌گذار

جواد رشیدامیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: سال ۷۶ با حدود ۱۰۰ میلیون تومان یک واحد مرغداری در فضای ۳ هکتاری در قروه راه‌اندازی کردم و سال ۸۲ با تزریق ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار مالی جدید این واحد تولیدی را توسعه دادم.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی برای ۱۳ نفر اشتغال فراهم ساخته بود افزود: این واحد مرغداری با تولید روزانه ۳۶ هزار عدد تخم مرغ بعنوان قطب تولید تخم مرغ در قروه محسوب می‌شد و این میزان تولید علاوه بر بازار مصرف استان‌های مختلف کشور به قطر، بحرین و اقلیم کردستان عراق نیز صادر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال است این واحد تولیدی تعطیل شده است، تصریح کرد: به دلیل عدم حمایت برخی بانک‌ها، افزایش واردات تخم‌مرغ، نبود سرمایه کافی و ده‌ها مشکل دیگر این واحد تولیدی با اشتغال ۱۳ نفر مستقیم و ۶۰ نفر غیرمستقیم تعطیل شده است.

رشیدامیری اذعان داشت: چند سال پیش در رایزنی با یک سرمایه‌گذار آلمانی قرار شد تجهیزات صنعتی واحد تولیدی مرغداری از شهر هانوفر به قروه ارسال شود اما به دلیل نبود منابع مالی و عدم حمایت، این شرکت از سرمایه‌گذاری در بخش تولید مرغ تخم‌گذار انصراف داد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط پیش آمده و اعلام ورشکستگی در این واحد تولیدی گفت: در صورت تامین ۱۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش، می‌توان در این فضای ۳ هکتاری با ۲ سالن ۱۵۰۰ مترمربعی اقدام به جوجه‌ریزی و تولید تخم‌مرغ کرد، همچنین با تزریق اعتبار ۵ میلیارد تومان می‌توان در این واحد تولیدی راکد ۴۵ هزار قطعه مرغ گوشتی پرورش داد که نتیجه تولید ۱۲۰ تن گوشت سفید در یک دوره ۴۵ روزه خواهد بود.

به گفته این تولیدکننده مرغ، با رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکننده می‌توان چنین واحدهای تولیدی را به چرخه پیشرفت و اقتصادی کشور باز گرداند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول