اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ارائه بن تخفیف نمایشگاه مجازی قرآن به دانشجویان و طلاب

دبیر اجرایی نمایشگاه مجازی قرآن از اختصاص بن تخفیف نمایشگاه مجازی قرآن به دانشجویان و طلاب خبر داد.

ارائه بن تخفیف نمایشگاه مجازی قرآن به دانشجویان و طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس مرتضی خدمتکار دبیر اجرایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: از امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه بن تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و طلبه که در رشته‌های علوم قرآنی تحصیل می‌کنند، اختصاص می‌یابد که این بن تخفیف علاوه بر ۲۰ درصدی است که در نمایشگاه برای همه فعالان قرآنی اعمال می‌شود و دانشجویان و طلاب علوم قرآنی می‌توانند از امروز تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه یعنی چهارشنبه بیست‌و‌نهم ماه مبارک رمضان برای خرید اقدام کنند.

وی افزود: این افراد غیر از ۱۷ هزار فعال قرآنی هستند که بن خرید دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر مبلغ این بن ۲۰۰ هزار تومان است که صد هزار تومان از سوی نمایشگاه اختصاص می‌یابد و ۱۰۰ هزار تومان از سوی دانشجو یا طلبه هنگام خرید کتاب پرداخت می‌شود.

خدمتکار با بیان این که امروز برای این تعداد دانشجو و طلبه پیامک ارسال خواهد شد، اضافه کرد: این پیامک برای دانشجویانی ارسال می‌شود که ما توانستیم اطلاعات آنان را در این فرصت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حوزه‌های علمیه دریافت کنیم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طلاب و دانشجویان پس از دریافت پیامک می‌توانند به سامانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند.

خدمتکار با بیان این که پنج هزار طلبه سطح دو و سه و همچنین پنج هزار و ۵۰۰ دانشجوی علوم قرآنی از این بن استفاده می کنند، درباره آمار موجود گفت: علت این که نام همه دانشجویان علوم قرآنی یا طلاب حوزه های علمیه در این آمار نیامده به دو مساله برمی گردد. یعنی بخشی به اطلاعاتی مربوط می شود که در اختیار داشتیم. مثلا اطلاعات بسیاری از دانشجویان و طلاب موجود بود ولی کد ملی آنان را نداشتیم و مجبور شدیم نام آنان را حذف کنیم و برای اولین بار چنین تجربه ای را پشت سر می گذاریم. بخش دیگر نیز به محدودیت اعتبارات برمی گردد ولی عامل اصلی، نداشتن اطلاعات کامل بود.

وی افزود: برای اولین بار بن خرید به ۱۷ هزار فعال قرآنی در نمایشگاه مجازی قرآن داده شد که تا کنون سابقه نداشته و علت آن برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی بود و تمام فعالان قرآنی برخلاف نمایشگاه حضوری می توانند از این فرصت استفاده کنند در حالی که در نمایشگاه های قبلی فقط تهرانی ها می توانستند خرید کنند.

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش از یازدهم اردیبهشت‌ماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد و به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۰ روز یعنی تا بیست و هفتم ماه مبارک رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است.

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است.

قرار است همزمان با این نمایشگاه ۳۰ وبینار تخصصی در حوزه های گوناگون فرهنگ قرآنی برگزار شود که ۱۰ وبینار در سطح بین المللی و با حضور میهمانان برجسته فرهنگ قرآنی و اسلامی از ۱۰ کشور خواهد بود.

یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که بر اساس توافق صورت گرفته میان شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه ارسال پست توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول